geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

wkarssen

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
8
Hallo mensen, '

Ik heb een probleem: mijn geluid op de computer doet het prima maar op het moment dat ik de boxjes inplug of dat ik de audiostekker van de s-video inplug dan speelt de laptop geen geluid meer, ik heb geen idee waar het vandaan komt. wie kan mij helpen?

alvast bedankt
 
Welke geluidskaart heb je? Als je laptop geluid afspeelt, dan doet hij dat via de ingebouwde speakers, of heb je een hoofdtelefoon?
 
de geluidskaart die ik heb is deze Intel 82801GBM ICH7-M - High Definition Audio Controller

Verder maak ik gebruik van ingebouwde speakers

ik hoop dat je er wat mee kan

Met vriendelijke groet, Wouter
 
Laatst bewerkt:
Die Intel Audio-controller zit op je chipset, daarnaast moet je nog een driver voor de onboard geluidkaart/chip zélf hebben. Download en installeer Everest en kijk in dat programma na, wat er staat vermeld bij Multimedia, Windows Audio.

NB: al gekeken in mijn handtekening bij "Problemen met het geluid"?
 
Laatst bewerkt:
In je handtekening had ik al gekeken maar daar had ik verder helaas niks aan.

ik heb even een printscreen gemaakt van everest. (zie hieronder)

Welke driver zal ik dan eventueel kunnen gebruiken voor de onboard geluidskaart zelf? of maakt dat verder niet uit.
 

Bijlagen

  • naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    52,8 KB · Weergaven: 39
verder heb ik de volgende chipset gevonden als zijnde geinstaleerd
ik hoop dat jij er meer van snapt dan mij:confused:
 

Bijlagen

  • naamloos2.JPG
    naamloos2.JPG
    52,7 KB · Weergaven: 49
De Realtek HD Audio Driver installeert zelf een extra configuratie scherm. In het systeemvak van je Taakbalk komt dan een icoon te staan, of je kunt het via Start, Configuratiescherm bereiken als Sound Effect Manager b.v.. Een van de schermpjes ziet er als volgt uit (boven een wat oudere, daaronder een moderne uitvoering):

(Klik voor vergroting.)



In dit Realtek-configuratiescherm staan meer vensters.
Je kunt/moet opgeven aan welke in- en uitgangen je de diverse audioapparaten wilt koppelen. Kijk die instellingen eerst goed na.
Mocht het toch niet in orde komen, download en installeer de Realtek HD Audio Driver van de Realtek Download-site. Neem de derde van boven, klik op een van de Go's; het downloaden kan wel even duren.
 
Laatst bewerkt:
Deze had ik inmiddels ook al geinstaleerd, voor de zekerheid heb ik hem opnieuw geinstaleerd maar helaas.

Het is puur die poort van de hoofdtelefoon, maar hij is niet kapot want als ik er iets inplug dan geeft hij dit ook aan alleen geeft hij het signaal niet door.

Het enigste wat ik nog kan bedenken is dat er iets is met de audiocodec ofzo of kan dit niet?
\
 
Kijk op het Realtekcontrolepaneel, de oudere, linksonder. Daar kun je aanvinken dat het geluid op mute gaat als er een hoofdtelefoon wordt aangesloten. Heb jij ook zo iets?
 
Ik heb volgens mij een vrij nieuwe
ik heb weer ff een printscreen gemaakt


en als ik dan iets inplug dan krijg ik dit schermpje (zie Hieronder

Ik heb zelf het idee dat het maar iets heel kleins is maar wat natuurlijk
 

Bijlagen

  • naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    41,6 KB · Weergaven: 40
  • schermpje na het inpluggen.JPG
    schermpje na het inpluggen.JPG
    14,6 KB · Weergaven: 37
Alle afbeeldingen die je tot nu toe hebt getoond, zien er "gezond" uit. Je zou bijna denken dat er in de jacks van je laptop een defect zit. Soms worden door het inpluggen van hoofdtelefoon of speakerset de interne speakers uitgeschakeld door een klein veertje in die jacks. Op Intel ben ik verder niet wijzer geworden, zij hebben de Realtek Audio-driver niet in hun downloads staan voor de 945 GM Mobile Chipset. Wat voor merk en typenummer heeft je laptop? Vaak worden drivers door OEM-ers aangepast voor het door hun gebouwde systeem. En misschien is daar ook een Support-afdeling, misschien zelfs een users-forum?
 
Ik heb een Acer type Aspire3680.
Ik heb wel ff op de support site gekeken maar kon hier verder niet echt wijs uit worden. wel kon ik iets van een contackt formulier invullen met defecten van de laptop anders zal ik dat eens proberen.

Als ik er verder niet uit kan komen ga ik gewoon terug naar de winkel en moeten ze de laptop maar nakijken, hij is namelijk pas 3mnd oud.

in ieder geval al heel erg bedankt voor al je tijd die je erin hebt gestoken!:thumb: :thumb:

mvg Wouter
 
Okay, maar ik zou heel graag willen horen, wat er aan de hand was. :)
Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan