Geen geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Stouw

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hallo,

Laatst heb ik mijn pc 'verhuisd' naar een andere plek. Ik heb gewoon alle kabeltje e.d. verwijderd zoals het hoort. Ik heb een 2.1 geluidsetje die ik ook keurig had los gekoppeld.
Toen ik na het verhuizen weer ging opstarten kwam er eerst een dof en zwaar geluid uit mn boxjes. Ik dacht zelf dat ik de kabeltjes verkeerd had aangesloten. Vervolgens heb ik Winamp aangezet en heb ik alle mogelijke opties geprobeerd wat kabeltjes betreft, 1 keer hoorde ik nog even wat geluid.. daarna helemaal niks meer.

Tot aan nu toe.. het ligt niet aan het setje want het setje doet wel op mijn laptop. Als ik oordopjes aansluit op mijn pc komt er ook geen geluid uit.

Kan het zijn dat mijn geluidskaart kapot is? En hoe kan ik dat testen? Bij hardware geeft hij aan dat alle apparaten goed werken.

Alvast bedankt.

Kan het zijn dat mijn geluidskaart kapot is?
Dat kán.
En hoe kan ik dat testen?
Andere apparatuur aansluiten (zoals oordopjes zoals je zei), andere poortjes proberen (voorkant/achterkant indien van toepassing), andere geluidskaart erin zetten (van iemand lenen).
Bij hardware geeft hij aan dat alle apparaten goed werken.
Hier wordt alleen gecontroleerd of het apparaat correct is geïnstalleerd. Fysieke beschadigingen worden niet gedetecteerd.

Het is een on-board kaart.. dus dat is lastig om te wisselen.

Dat klopt maar je kunt wel, indien je de mogelijkheid hebt, er een kaart bijzetten. Deze neemt dan de onboard functie over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan