Geen geluid ?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DanielNB

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Ik heb een mooie PC, waar Windows XP Professional op staat. Een 20" widescreen beeldscherm, allerlei games en programma's, heb alleen 1 probleem > Geen geluid... :confused:

> Er zitten luidsprekers ingebouwd in m'n scherm; met gewone luidsprekers doet 'ie het ook niet.
> Als ik in menu Start naar Bureau-accessoires ga, en dan naar Entertainment, en dan naar Volumeregeling (en daarop klik) zegt hij het volgende: "Er zijn geen actieve mixerapparaten beschikbaar. Open het Configuratiescherm als u mixerapparaten wilt installeren, klik op Printers en andere Hardware en vervolgens op Hardware toevoegen. Deze toepassing wordt nu afgesloten"
> Doe ik dit, kan hij de stuurprogramma's niet vinden.
> Er staat een vraagteken bij Multimedia-audiocontroller.
> Voordat ik Windows opnieuw installeerde, deed het geluid het wel.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Hoi,

Je zal de driver van de geluidskaart moeten installeren als het een onboardchip is zal die op de cd-rom van het moederbord staan.

Modag

Welke geluidskaart heb je? Of welk moederbord heb je, als de geluidskaart onboard is? Drivers zijn nog via het internet te vinden.

Hoi,

Je kan even everest of pc wizard downloaden dit zijn programma's die laten zien wat er in de pc zit aan onderdelen.

Modag

Drivers geluidskaart

Als je de geluidskaart onboard hebt dus op het moederbord kun je deze op de site van je moederbord fabr. downloaden.

Ik heb PC Wizard 2008 geinstalleerd, bij Device Audio staat VT8233/A AC'97 Enhanced Audio Controller. Gewoon een driver hiervan installeren?

Bij Manufacturer staat Micro-Star International Co Ltd (MSI) > dit is de naam van mijn Mainboard. Betekend dit dat ik een on-board geluidskaart heb?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan