geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterbe

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Berichten
75
Wie kan mij helpen??????

Ik heb geen geluid op mijn pc. Ik moest toch al mijn pc opschonen hierdoor dacht ik dat het probleem zich automatisch zou oplossen maar niets is minder waar. Tijdens de nieuwe installatie kreeg ik een blauw scherm waarop de mededling stond dat windows de installatie moest afbreken om verder schade te voorkomen. Ik heb daarna mijn pc weer opnieuw opgestart met de installatie cd nog in de speler en de installatie ging gewoon verder totdat deze helemaal gereed was. Nu werkt mijn pc weer maar ik heb nog steeds geen geluid dus ik ben naar een passende driver gaan zoeken en deze deze installatie krijg ik weer het blauwe scherm met dezelfde waarschuwing. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik weet het verder niet meer:eek::evil:
 
je hebt je pc dus opnieuw geinstalleerd??

heb je eerst je chipset drivers van je moederbord geinstalleert en daarna je geluidsdrivers?
 
Ik heb dit voorheen bij mijn eerdere installaties nooit hoeven doen. Dus ik begrijp niet waarom nu wel. En daarbij weet ik nog niet wat ik nu moet doen. Of kun jij mij vertellen hoe dat gaat met de chipset. Alvast bedankt.
 
Zoals ik al eerder heb geschreven krijg ik ook bij elke installering een blauw waarschuwings beeld, zou het misschien aan de hardware kunnen liggen??? Het is maar een idee, dan kan het toch geen driver probleem zijn ???????:(:(:(
 
eerst zou ik alle drivers een geinstalleerd hebben...
daarna kan je misschien gaan spreken van een hardware probleem... Ik weet het niet zeker.

Ga ook eens kijken in je apparaatbeheer...
staan daar geen uitroeptekens, kruisjes, enz?
 
Ja ik heb een uitroeptekening bij multi mediacontroller. Op aanraden van een collega heb ik realtek ac97 audio driver geinstalleerd maar tijdens de installatie krijg ik steeds dezelfde foutmelding.
 
en welke foutmelding mag dat dan zijn?

Zou je eens een screenshot kunnen maken?

---
en jeej :p
eindelijk mega senior LOL
 
Laatst bewerkt:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten.Als het scherm nogmaals word weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in de stopbericht is opgegeven of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie, vervang zonodig de beeldschermadapter.
Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele biosupdate.
Schakel Bios-geheugen opties zoals cavhing of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.
Technische informatie:
***stop:0x0000007 E(0xC0000005, 0xF14C646D,0xF7C82A74,0xF7C82779)
***port cls.sys-address F14C646D base at F14C6000. Datestamp 44b4e07
Bezig met starten van de fysische geheugendump.
De fysische geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerde of de afdeling technische ondersteuning op voor hu7 ( ik weet alleen niet of het laatste daadwerkelijk een zeven is maar het leek er wel op)


Dit is de tekst die ik telkens te zien krijg. Ik hoop dat er iemand hier wijs uit word.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou idd eerst van alle hardware de nieuwste versie software installeren
inclusief(ook al heb je dit nooit hoeven doen, kan ook te maken hebben
met updates van windows ed.) de chipset driver van het moederbord.

Alle software dus van internet afplukken, om de te kijken welke hardware je
hebt kan je gebruik maken van het volgende programmaatje Lavasys Everest home
daarin staan ook direct linken naar de maker van de soft/hardware.

Mvg,
TC-multimedia
 
Bedankt alvast voor julie reactie ik ga het proberen maar als er nog iemand een ander idee heeft ik sta open voor allle sugesties.:thumb:
 
wel ik zou eerste de laatste bios update uitvoeren dan de chipset drivers installeren en dan de driver voor je geluid ;)
 
Kun jij mij vertellen waar ik de chipset driver van een asus p4s800d-x moederbord kan vinden. Dan zal ik het volgens de volgorde die je hebt aangegeven gaan proberen.:thumb:
 
Mensen bedankt ik ga het proberen. Ik laat wel weten wat er van terecht komt.:thumb::thumb:
 
Hallo hier ben ik weer.

IIk heb weer geluid. Ik heb de cd rom van mijn moederbord gebruikt en van hieruit mijjn driver kunnen installeren. Dus 1 probleem is opgelost, met jullie hulp ben ik op het goede spoor terecht gekomen en met wat info op andere plaatsen hier bij helpmij. Daarvoor allen mijn dank. Maar nu heb ik alleen nog mijn probleem bij het installeren van mijn besturingsprogramma maar het werkt dus laat ik het maar zo. Nogmaals mensen mijn dank is groot.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan