Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

BAR

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Berichten
9
Heb sinds kort de beschikking over een medion pc
Echter helaas geen geluid, alles geprobeerd maar lukt me niet.
In apparaatbeheer kom ik bij geluid tegen C-Media AC97 Audio Device.

Draai ik pc-wizard 2008 komt ie met de volgende gegevens.

Moederbord MSI MS-7012
Geluidskaart 8280 1EB/ER (ICH5/ICH5R) AC 97 Audio controller.

Heb van alles geprobeerd met drivers van Medion maar niks lukt.\

Er is ook een programma geinstalleerd dat heet C-Media 3D audio configuration, zou die iets blokkeren?, Kan het helpen dat ik dat programma eraf haal?
Veel vragen, ik hoop dat iemand iets hierop weet.
 
voorval die ik zelf ook had

ik heb dit probleem ook gehad maar et bleek et stont op MUTE kijk of et er niet op staat
 
Wat je kunt proberen is om te gaan naar het eigenschappen scherm van het geluid, tabblad Audio (Start; Uitvoeren; intypen mmsys.cpl @0,2 ).
In dit scherm bij de bovenste groep (afspelen van geluid) te kijken of bij het standaardapparaat de juiste geluidskaart is vermeld.
Als dat zo is, via de knop Volume te kijken of het geluid niet gedempt is.

En uiteraard alle kabels goed controleren, het kan een crime zijn te zoeken naar softwarematige oplossingen als de box-kabel bijvoorbeeld in de microfoon aansluiting zit ;)
 
Op dit beeldscherm staan geen boxen aangesloten maar dan zou je toch gewoon geluid uit je systeem moeten krijgen?
Gisteren heb ik een beeldscherm aangesloten met boxen, wel stroom op boxen ,maar ook dat werkte niet, is dan toch iets met drivers denk ik.

Of is Iemand bekend met dat programma C-Media 3D Audio configuration?
Moet je hiermee met boxen aangesloten zijn, en als je geen boxen hebt, moet je dit programma dan verwijderen|?
 
Als je een beeldscherm met ingebouwde boxen hebt, dan moet je meestal een geluidskabel van het beeldscherm (meestal lichtblauwe kleur) naar de pc (lichtgroen) maken.
Bij de Losse boxen moet deze kabel op de lichtgroene geluidsaansluiting van de pc.
Zonder boxen (en zonder dat er een kabel van boxen naar de lichtgroene aansluiting loopt) zal er niet veel geluid uit de meeste pc's komen...
 
Oke dan, het klinkt misschien dom , maar daar had ik geen idee van.
Ben normaal gewent dat bv bij compaq/hp machines op het werk het geluid uit de systeem kast komt en bij de vorige had ik inderdaad aparte boxen.
Nu heb ik van iemand een pc overgenomen, zoals bovenstaand en bij naspeuren op internet blijkt inderdaad dat er in het scherm (Iiyama Prolite E435S) boxen zitten.
Er is op het beeldscherm 1 vrije uitgang daar staat bij line in.
Dan moet ik dus een kabeltje kopen van deze line in uitgang naar de groene uitgang van
de geluidskaart?
 
Dat lijkt me inderdaad de meest gangbare optie.
Om überhaupt te testen of er echt geluid is, zou je eerst kunnen testen met een koptelefoon, door deze aan te sluiten op de lichtgroene aansluiting van de PC. Als je dan wel geluid daaruit hoort, kun je er vrij zeker van zijn dat je met een kabel tussen PC en monitor ook geluid moet krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan