Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvleda

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
96
Onze pc geeft geen geluid(Windows XP Home edition)
Volgens apparaatbeheer moet alles werken, geen vraagtekens uitroeptekens of wat dan ook.
Met een test geeft hij ook aan dat hij werkt alleen horen we niks.
Ik kan me herinneren dat het de andere x iets heel ***ligs was iets met een vinkje weghalen of zo.
Heeft toen een bedrijf gedaan maar nu is de pc 3 jaar oud en dus geen garantie meer.
Dan wordt het een duur grapje om ze even voor te laten rijden, pc werkt verder goed.
Alles staat goed aan, geen geluid gedempt enz of wat dan ook.
Iemand een idee om welk vinkje nog van belang is het wonderknopje zodat we ineens weer geluid hebben?
Zou super zijn......

Yvonne
 
In de geluidsmixer de vinkjes weghalen bij "mute" of "dempen".

Mvg

Han
 
Laptop of desktop? Heb je al aan de kabels naar de speakers gerammeld?

Sinds wanneer doet ie 't niet? Kun je nog een oud herstelpunt terug zetten?
 
Laatst bewerkt:
Bij mute en dempen zijn de vinkjes weg daar had ik al aan gedacht.
Het gaat hier trouwens om een desktop

Aan de stekkertjes valt ook niets te veranderen.
Wel is de pc de deur uitgeweest omdat hij gecrashed was en hebben ze alles opnieuw geinstalleerd.
Sindsdien hebben we geen geluid.
Het lijkt me niet dat ik nog wat moet downloaden want de pc vind contact met de betreffende geluidsvoorziening en dat is real teck en zegt dat dit allemaal goed werkt????????????
Maar de andere x ging het ook om iets heel ***ligs een vinkje ergens weghalen maar heb dit toen niet opgeschreven.
Heb het vermoeden dat dit het weer is.

Naar oud herstelpunt heeft geen nut omdat alles eraf is geweest en opnieuw geinstalleerd en sindsdien hebben we dit.



Yvonne
 
Laatst bewerkt:
Wel is de pc de deur uit geweest omdat hij gecrashed was
Dat is dus belangrijke info. In Apparaatbeheer kijken of je audiokaart of -chip is ingeschakeld. Desnoods driver weggooien (installatie ongedaan maken) en Windows opnieuw opstarten en driver laten zoeken. Ook mogelijk, driver ophalen bij maker audiokaart of -chip en installeren.
 
Blader ook eens rond in het configuratiescherm onder de knop "audioinstellingen".

MVG

Han
 
Zit het audiostekkertje wel in de goede (groene) uitgang? Ik weet wel dat dit een beetje een ***lige vraag is, maar soms liggen storingen ook aan de meest ***lige dingen.

MVG

Han
 
Bedankt voor het meedenken, haha
Ja ook dat stekkertje zit goed.
Maar ik ga zo maar via crossloop een bedrijf mee laten kijken, want ik heb het vermoeden
dat er geen oplossingen komen waar ik wat aan heb helaas.

Jullie horen nog van me.

Gr. Yvonne
 
Probleem is opgelost.........

Vandaag dan met het desbetreffende bedrijf met crossloop mee laten kijken.
Net als ik al dacht technisch gezien alles in orde.
Daarna gingen ze alle kabels met me langslopen en nu komt het....
Durf het haast niet op te schrijven:rolleyes: de kabel van het geluid zat wel in de pc maar niet in het beeldscherm.
Die hing ergens halverwege de plank van het buro.:evil:
Mijn vriend vond het onzin dat ik dit wilde controleren want hij had toch alles al nagelopen (ja de kabels bij de pc blijkt nu dus)
Volgende x geloof ik hem dan ook niet, haha maar ga ik eerst zelf op onderzoek uit.

Als jullie een afdeling bloopers hebben kunnen jullie deze erbij zetten:d

Bedankt voor het meedenken.....

Fijn weekend ik kan in iedergeval weer videobewerken heerlijk dit weekend.

Gr. Yvonne
 
Wel is de pc de deur uitgeweest
HIER hadden we dus wantrouwig moeten worden::confused::(:):D:p Toch zat Vlaar er dicht bij. In ieder geval klasse dat je dit hebt gemeld:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan