Geen geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter San1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

San1

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Hoi,
Vandaag noodgedwongen nieuw beeldscherm aangeschaft en een Logitech S 220 speakerset.Vorige beeldscherm had ingebouwde speakers.
Beeldscherm aangesloten...werkt perfect.Vervolgens speakers aangesloten,maar geen geluid.Het snoer van de speakers gaan in de subwoofer,vanuit de subwoofer aansluiten op de netvoeding,vanuit de subwoofer gaat er een kabel naar een afstandbediening,vanuit deze twee stekkertjes,die ik moet aansluiten op de pc.
Wat doe ik verkeerd?
groet,
San

Op zich zie ik niet zo snel wat je fout doet.

Meestal zit er een aan/uit schakelaar op de subwoofer. ( om de ingebouwde versterker aan te zetten )
Alle kabels in het juiste gaatje geduwd ?

Heb je de drivers voor het speakerset geïnstalleerd?

Als je niets van software meegeleverd hebt gekregen kun je ook de Realtek HD audio drivers gebruiken.

Voor je echter gaat downloaden, moet je er even zeker van zijn dat je de speakers in de juiste aansluiting hebt gestoken. Hieronder vind je een overzichtje van de gebruikelijke aansluitingen en waarvoor deze dienen.
geluidskaart.jpg

Succes!

Congiguratiescherm

Wat doe ik in het configuratiescherm?

Ik heb dus 6 aansluitingen:

side (grijs)
roar (zwart)
c/sub (oranje)
mic (roze)
out (groen)
in (blauw)

Vanuit subwoofer twee stekkers( groen en roze).Waar gaan deze in?

In principe heb je alleen de groene nodig, de rose is voor een Microfoon. Waarschijnlijk zit er een microfoon ingang op de sufwoofer, als je die niet hebt heb je deze ook niet nodig.
Het groene stekkertje in de geluidskaart en de andere kant de groene in de subwoofer dan zou het moeten werken.

Ik heb twee stekkers:een groene en een roze,die beide in de pc moeten.Vanuit de subwoofer gaat 1 stekker naar het net,1 stekker naar een afstandsbediening.Vanuit deze dus de groene en de roze,die de pc in moeten.Waar?

Ik heb twee stekkers:een groene en een roze,die beide in de pc moeten.Vanuit de subwoofer gaat 1 stekker naar het net,1 stekker naar een afstandsbediening.Vanuit deze dus de groene en de roze,die de pc in moeten.Waar?

In de geluidskaart. In hetzelfde gaatje als waar het kabeltje in zat die naar de speakers van het beeldscherm gingen.

Misschien heel dom van mij,maar.....vanuit het oude beeldscherm(met ingebouwde speakers) ging 1 stekker naar de pc,nu heb ik twee stekkers.Waar gaan die dan nu in?
(Zie mijn aansluitingen in het vorige bericht.)

In de oude situatie ging er een stekkertje van de PC naar het beeldscherm.

In de nieuwe situatie heb je 2 stekkertjes. Dit komt omdat er een microfoonaansluiting zit op de afstandsbediening. Als je geen microfoon hebt, hoef je dit stekkertje niet aan te sluiten.

Je hebt daarom alleen het groene stekkertje nodig.
Deze gaat in de PC ( geluidskaart ) in het gaatje waar het stekkertje in de oude situatie zat.

Heb het zojuist geprobeerd,maar helaas...nog steeds niets.
Help!!!!!!!

:o Drivers voor een Speakerset :confused:

Toegegeven! In mijn 'rush' om even antwoord te geven op de vraag, is er ook een slordigheid ingeslopen. Ik doel in mijn vorige post natuurlijk op 'geluidskaart/moederbord'.

Zomaar een driver geven kan natuurlijk nooit

Idd:rolleyes::rolleyes::D

Configuratiescherm staat ook goed??

Zomaar een driver geven niet mogelijk? Dan doe ik het altijd al fout.
Op een PC die ik installeer en waar kennelijk een driver voor het geluid (al dan niet via een losse kaart) ontbreekt, heb ik altijd Realtek HD audiodrivers geïnstalleerd en deze hebben altijd hun werk gedaan.
Als je op mijn link klikt zul je zien dat ik ook niet verwijs naar 1 driver, maar naar een aantal keuzes.

Zit ik nu dus nog steeds fout met mijn suggestie voor Realtek HD audiodrivers, of klopt het toch? :o

Heb het zojuist geprobeerd,maar helaas...nog steeds niets.
Help!!!!!!!
Heb je de groene kabel in de groene aansluiting gestoken en de roze in de roze aansluiting, waarvan een voorbeeld is te zien in mijn eerste post?

Laatst bewerkt:
Haal het stekkertje eens uit de PC terwijl de speakerset aan staat ( let op, zet het volume niet al te hoog ongeveer op 25% ) Raak met de tip van dit stekkertje ( het uiterste puntje dus ) de metalen achterwand aan van de PC.

Hoor je nu iets ? Een geknetter of gebrom ?

Hoor je helemaal niets dan staat of de speakerset uit, of hij is kapot, of het volume staat uit, of er is een kapotte kabel.

Toegegeven! In mijn 'rush' om even antwoord te geven op de vraag, is er ook een slordigheid ingeslopen. Ik doel in mijn vorige post natuurlijk op 'geluidskaart/moederbord'.

Zomaar een driver geven niet mogelijk? Dan doe ik het altijd al fout.
Op een PC die ik installeer en waar kennelijk een driver voor het geluid (al dan niet via een losse kaart) ontbreekt, heb ik altijd Realtek HD audiodrivers geïnstalleerd en deze hebben altijd hun werk gedaan.
Als je op mijn link klikt zul je zien dat ik ook niet verwijs naar 1 driver, maar naar een aantal keuzes.

Zit ik nu dus nog steeds fout met mijn suggestie voor Realtek HD audiodrivers, of klopt het toch? :o

Heb je de groene kabel in de groene aansluiting gestoken en de roze in de roze aansluiting, waarvan een voorbeeld is te zien in mijn eerste post?

Sorry hoor, maar dit is geen driver probleem. Er kwam geluid uit de line-out van de geluidskaart richting het beeldscherm.
Er wordt hier alleen maar een ander setje speakers op de line-out aangesloten.

Sorry hoor, maar dit is geen driver probleem. Er kwam geluid uit de line-out van de geluidskaart richting het beeldscherm.
Er wordt hier alleen maar een ander setje speakers op de line-out aangesloten.

Dan ben ik fout. Ik vind het dan echter verbijsterend dat toen ik mijn nieuwe 2.1 speakerset wilde aansluiten ik ook pas geluid had na het installeren van de Realtek HD audiodrivers. Het speakerset dat ik daarvoor had werkte prima.

Waar bij mij dan het knelpunt heeft gezeten weet ik dan ook niet meer, als het volgens jou dus niet de driver kan zijn geweest.:eek:

OK dat is belangrijke informatie. Dan werkt de speakerset goed.

Ik denk dat je het stekkertje dan niet in het goede gaatje in de PC steekt.

Bij de niewere geluidskaarten is deze groen, maar bij wat oudere geluidskaarten staat er een tekst bij ( soms moeilijkm te lezen )
De tekst die er bij zou horen te staan is Line-Out.

Zet eens een stukje muziek op via Mediaplayer of zoiets en probeer alle gaatjes van de geluidskaart. Er kunnen er bij een oude geluidskaar bijvoorbeeld 3 zitten. Line-In , Line-Out en Mic In.
Als je niet kan lezen wat er bij de gaatjes staat, probeer ze dan allemaal uit. Als je de geluidsset niet te hard zet kan je schade maken.

Ik heb van alles geprobeerd,maar niets.
Ik heb een nieuw beeldscherm en tegelijkertijd een nieuwe grafische kaart gepaatst.
Ik heb begrepen,dat daar ook het probleem zou kunnen liggen.
Grafische kaart: Radeon HD 4650.
Ik zou de instelling moeten wijzigen van digitaal nar analoog.Klopt dit en hoe doe ik dit?
Als ik in configuratiescherm kijk,is alles grijs gekleurd,ik kan niets aanklikken en er wordt geen apparaat herkend.
Wie helpt me verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan