Geen geluid,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals Mediabeheersapparaten
Realtek high defenition audio
enz

Edit : Via bios is er high defenition aan moet ik hem op AC97 zetten?

Edit : ik probeeer wel even de cd van asus die ik nog heb even ( speciaale cd voor P5k Moederboard met alle drivers enz.)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Doe nu is niet zoveel dingen te gelijk daar komen we niet echt veel verder mee doe eerst de chip en dan de audio eens.
En zet alles zoals je van morgen de pc vond.

Ok dus overschakelen op de AC97? via bios

Laatst bewerkt:
Het komt inderdaad vaker voor dat door een update van microsoft plotseling je soundcard niet meer goed werkt. Je zult de gehele software/driver van je systeem moeten deinstalleren en opnieuw installeren.

Maar dat is niet wat ik lees.
Meneer/Mevr heeft plosteling geen geluid meer, dat plotseling daar geloof ik niet in.
Er moet iets veranderd zijn in de hard of software van betreffende systeem.
Dat is een feit, als dit uberhaubt veroorzaakt is door een windows update van microsoft dan heeft meneer/mevr er zelf voor gekozen omdat windows altijd alleen maar de essentiele updates automatisch binnenhaald en evt auto installeerd.

tweede verklaring kan zijn....
Er kan ook sprake zijn van een tweede soundcard.
1 op het moederboard (onboard soundcard) en tweede in een pci slot.
Zet dus in de bios je onboardsoundcard uit.
Backupcell (knoopbatt) is een keer leeg geweest en zet daarom tijdens de opstart van je systeem de fabriekinstellingen weer terug, en ja dan lijkt dat 'plotseling' verdacht veel, ik heb zomaar gaan geluid meer.

Extra info
wat betreft de kleurtjes van de gaatjes/aansluitingen
in de groene/uitgang sluit je jou speakers aan.
In de zwarte/uitgang kan je evt een tweede set spaekers aansluiten.
In de rose of rode/ingang de microfoon. (anologe opnames)
In de blauwe/ingang kan je evt iets van een muziek instrument aansluiten. (digitale opnames)
In de grote oranje of gele/digitale uitgang is een coaxiale aansluiting voor evt een versterker, of dolbi surround systeem.

Laatst bewerkt:
Ok als ik het nu goed begrijp , moet ik eerst even op zijn oude instellingen zetten, als dat niet werkt onboard uitzetten?

Edit : misschien heb ik een idee waarom hij niet werkt, zoals steegbeer zei dat er een 2de is, nou ik heb een soort TV kaart in mijn pc die ik ALS laatst heb gedownload, na een herstart dus vandaag opgestart werkt mijn geluid niet meer kan dat het probleem zijn?

Edit : even een plaatje

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dat zou best eens kunnen kijk daar eens bij de instellingen en anders de-installeren

Of even herstelpunt waneer ik helemaal geen update voor dat heb gedaan?

Dingen die ik heb gedaan tijdens ik offline was,

WinTV verwijderd
BIOS op normaale settings

EDIT : er komt voor dat sp3 veel problemen geeft ik ga sp3 verwijderen en heel win sp2 er nieuw erop zetten dan DE JUISTE dingen alleen downloaden

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal het is opgelost! door de technologie van windows 7 ! ik instaleerde realtek win7 ( ik had win7 op me pc gezet) EN HIJ WERKT! bedankt voor al jullie tijd op nieuwjaarsavond! ik hoop dat jullie een superl euke nieuwjaar hadden gevierd!! ^^

via website juiste driver downloaden, dus goed kijken naar welke type moederbord je precies hebt op de doos en anders staat op het moederbord zelf ook het precieze type nummer omdat P5K en P5K Deluxe en ga zo maar door en daarbij moet je natuurlijk ook het juiste besturingssysteem aan klikken dus geen win 7 driver downloaden terwijl je Win XP gebruikt. ;)

OS gewijzigd naar win7, ja ik had win xp - alleen heb ik al 2 verschillende boxes gepropeerd alleblij werkt de linker niet ik moet dit even fixen!

edit - ze hebben nieuwe drivers ^^ daarom word hij 100% gefixt want ik had met de settings beetje geknoeid

Laatst bewerkt:
Dan graag melden dat je gewijzigd had.In je topicstart stond toch duidelijk xp.
Ja..wij als mods kunnen alle berichten terughalen.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan