geen geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter2499

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2011
hoii,

ik heb sinds een paar dagen geen geluid meer.
in apparaatbeheer zegt hij: kan driver niet laden in geheugen met code 39 ofzo
ik heb een VIA VT1708S @ ATI SB600 - High Definition Audio Controller PCI(?) geluidskaart

voor de rest:
amd phenom x4 3,60 ghz
HD7870 2g
128 gb ssd
8 gb ram

mvg, peter

jup, amd high defenition driver en driver van via zelf, niks helpt.

Driver ook eerst verwijderd via apparaatbeheer voordat je dat deed?

Wat gebeurd er als je de driver verwijderd in apparaatbeheer en dan opnieuw opstart zodat windows de standaard driver installeert?

heb ik al gedaan maar dan doet ie t nog niet
met windows update doet hij t btw ook niet

Vreemd probleem met je driver dan. Probeer eens nogmaals te verwijderen, vervolgens met Ccleaner er overheen (zowel registry als tijdelijke bestanden opschonen) en dan nog eens een poging wagen.

Het lijkt mij in ieder geval een conflict met de drivers. Misschien anders eens een keer goed verwijderen met driver sweeper?

mnn oke, zal het proberen.
meld het wel even als het lukt (of niet ) :cool:

neehoor, ik krijg die drivers er niet uit.
er staan 2 drivers: van via en amd audio
Naamloos.jpg

Van AMD is waarschijnlijk die van je videokaart, en die wordt gebruikt wanneer je je geluid via HDMI wil uitsturen. De VIA chip zorgt voor je geluid aan de achterzijde van je pc op je moederbord.

De driehoekjes met uitroeptekens bij apparaatbeheer betekend wel dat je drivers niet geïnstalleerd zijn, maar dat wist je denk ik wel?

ik heb hem gewoon op vga en gewoon speakers aangesloten op achterzijde.
melding: Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
drivers heb ik nu al wel 3x opnieuw geinstalleerd..
nog andere opties dan opnieuw windows installeren?

Na het opnieuw installeren van de drivers is wel het gele driehoekje weg in apparaatbeheer?

Geef eventueel even aan welk moederbord je gebruikt, dan zoek ik even de juiste driver op ;)

Als de driehoekjes blijven staan is het logisch dat je geluid het niet doet. Dat is namelijk de indicatie dat de juiste drivers niet aanwezig zijn.

Hier de algemene link naar de drivers van je moederbord: klik
En hier een directe downloadlink naar je geluidskaart driver: klik

downloaden gaat een beetje traag, over ongeveer 20 minuten klaar..

Tja, daar kan ik helaas niets aan veranderen, dat is Foxconn die de site host :P

Alternatieve driver: deze (veel recenter dan die van foxconn)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan