geen geluidsaparaten geïnstalleerd? =S

Status
Niet open voor verdere reacties.

crashme-eigepc

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2005
heey :-) ben ik weer :confused:

Ik had sinds kort mijn nieuwe PC weer op gang gekregen, alles werkt perfect hoe het moet zijn.
behalve het geluid afspelen.
windows media player geeft aan :
Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze.

ik heb al op meerdere sites gekeken (niet gevraagd, daar heb ik jullie voor :thumb: )en heb via Everest gekeken en die geeft aan : Creative SB live! series audio processor
heeft dat daar misschien iets mee te maken?
mijn geluidskaart is onboard en aan de driver ligt het (denk ik) niet want ik heb alle drivers vanaf mijn moederbord CD geïnstalleerd en hij doet het nog niet :(
ik heb hem in het goede gaatje steken (groen) en in het stopcontakt, want er brand een lichtje bij mijn speakers als ik ze aanzet ;)

Glen

Laatst bewerkt:
Zou toch nog eens even de drivers opnieuw installeren, of download even de nieuwste op de site van je moederbord fabrikant.

dat is het probleem De drivers van de cd heb ik al meerdere keren geïnstalleerd en op de site vind ik wel de goede versie (denk ik) maar zegt ie dat het niet de goede is voor mij.
ps. geluidskaart is onboard en moederbordnaam volgens Everest is: ASrock P4VT8

en googlen heeft mij ook niks opgeleverd

Op je moederbord zit geïntegreerd de Chip AC97 CODEC Channel 5.1 CH , volgens de website.

Probeer deze eens te installeren (cd van moederbord of anders via website).
Heb je misschien twee geluidskaarten in je pc zitten?
De creative is namelijke een losse kaart en zit niet op je moederbord.

En als je de Onboard wil gebruiken,Dan in Bios wel op Enebled zetten

vind het niet :(
maar ik merk net iets op...
bij apparaatbeheer staat voor overige apparaten een geel vraagteken en als ik daar op plus druk staan er 3 dingen met een geel vraagteken en een zwart uitroepteken in een geel rondje voor. die dingen zijn:
- multimedia audiocontroller
- PCI invoerapparaat
- PCI seriële poort
en als ik klik op eigenschappen van die apparaten dan staat er dat er geen stuurprogramma is geïnstalleerd ?
En ik heb niet echt een bios. Er heeft een tijdje geleden een man die daar veel van af weet naar de PC kome kijken en die zei ook al dat ik geen echte bios had.
alleen een boot menu en een Setup, maar die setup is maar zeer beperkt

Laatst bewerkt:
Je hebt een echte BIOS op dat Bord

2Mb AMI BIOS with ACPI, SM BIOS 2.3.1, PnP

sorry ben een klein beetje a-technisch op dit gebied dus:
1. hoe kom ik dan in die BIOS? want bij het opstarten die ik er nergens iets over staan
2. wat is een server PC? :o :confused:

Om in je Bios te komen ,tijdens opstarten regelmatig op Del rammen

Dat is het probleem ook. Hij reageert daar niet op als ik op delete ram als ie opstart, daarom denk ik ook dat ik geen bios heb, of in ieder geval niet weet hoe ik erin kom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan