Geen geluidsapparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

express

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Ik heb een pc waar Vista opstond geformateerd en er Windows XP opgezet.

Alles is goed gelukt tot ik kwam bij het geluid.
Eerst wat info van de pc:
Het is een Packard Bell IMEDIA J9035

Ik heb ook al de XP driver van de geluidskaart gedownload en geïnstalleerd, maar zonder succes.

ALs ik bij "Geluid" ga zien, staat er bij dat er geen geluidsapparaat is, nogthans als ik naar de tab van hardware ga zien staat er wel "Realtek High Definition Audio" tussen.

Kan ier iemand helpen aub?

hoi

heb je ook eerst de chipset driver geinstalleert en na een herstart van je pc dan pas de audio driver?
en nog een herstart

hoi

heb je ook eerst de chipset driver geinstalleert en na een herstart van je pc dan pas de audio driver?
en nog een herstart

Ik denk dat ik het in de omgekeerde volgorde heb gedaan.
Die BIOS update heb ik niet geïnstalleerd.

ik heb het niet over de bios update.

op die link van je bij drivers staat ook de driver voor chipset. http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=6999300000&ppn=PB80112490

die eerst en dan je audiodriver

Ik weet het wel :).

Bedoelde gewoon dat ik volgens mij eerst de audio driver en dan pas de chipset heb geïnstalleerd.
En wou ineens laten weten dat ik die BIOS update niet had gedaan.

Ik ga nu eventjes de audio driver de-installeren, ff opnieuw de chipset, restart doen en dan de audiodriver opnieuw :)..

okidoki

denk aan je tussendoorse herstarten

Ik heb het dus in deze volgorde gedaan:
- audio driver de-installeerd
- chipset geïnstalleerd
- heropstart
- hij ontdekte nieuwe hardware en wou driver installeren, dus ik zeg dat ik da zelf wil doen
- installeer de XP audio driver
- heropstart
- nagezien, en nog steeds hetzelfde prob

Help :(

neen bij opstarten op waarschijnlijk "delte" drukken.

wat staat er nu in apparaatbeheer?
nog uitroepteken oid?

neen bij opstarten op waarschijnlijk "delte" drukken.

wat staat er nu in apparaatbeheer?
nog uitroepteken oid?

In de bios zie ik niet direct iets staan van audio of iets dergelijks wel een aantal controllers, USB settings, wat er moet booten, ...
Maar niets van audio :confused:.

pffff.

en apparaatbeheer??

Daar staat de realtec High definition audio bij, Hij heeft geen problemen en is ingeschakeld.

Ik snap het ook niet.

Hij heeft wel een Realtec HD audio manager geïnstalleerd, als ik hier de geluidsrecorder van opvraag zegt hij dat er geen geluidsapparaat geïnstalleerd is.

Laatst bewerkt:
Ik kan het goed begrijpen, ik heb dit ook nog nooit meegemaakt.

Mss dat er nog wel hulp vanuit een andere hoek komt.

Alvast bedankt om te proberen.

Ik heb ondertussen wel in de BIOS "HDA controller" gevonden, waar als info "configure Onboard audio codec device bijstaat.
Deze staat op "auto" en de enigste andere optie is disable.

Laatst bewerkt:
Ik heb maar gewoon terug Vista erop gezet.

Heb het dus niet gevonden.

Met de audio niet nee.

Maar heb er wel bluescreen problemen op die ik nog niet heb kunnen verhelpen :).

Maarje, XP had ook vlotter geweest :D.

Maak eerst een systeemherstelpunt. Installeer of update dan de webcam. Ga dan terug naar het systeemherstelpunt dat je gemaakt hebt. Als de computer dan is teruggezet heeft hij zowel de geluidsmeter als de installatie en/of update van de webcam.

Maak eerst een systeemherstelpunt. Installeer of update dan de webcam. Ga dan terug naar het systeemherstelpunt dat je gemaakt hebt. Als de computer dan is teruggezet heeft hij zowel de geluidsmeter als de installatie en/of update van de webcam.

Dat slaat dus nergens op:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan