geen gesprek mogelijk via MSN

• Onderwerp starter Onderwerp starter rowan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rowan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2004
Hallo,

Ik kan opeens geen gesprek meer voeren met MSN. Ik krijg dan een rechthoek met de tekst: " Het is niet mogelijk een gesprek te voeren met .... probeer het opnieuw"
Ik heb niets aan de instellingen veranderd.

Ik zag in deze rubriek dat iemand het opgelost heeft door de software opnieuw te laden, maar dat helpt bij mij niet.

Het gekke is dat de PC verder goed werkt, en dat mailen via MSN wel mogelijk is. Ook zie ik dat anderen zich bij mij melden om gesprekken te voeren.

Met behulp van een virusscanner heb ik een aantal bestanden (waaronder c:/windows/winlogon.exe) van de PC verwijderd.

Wat ik niet snap dat zoiets ineens gebeurt, zaterdag werkt alles nog en gisteren ineens niet meer.

Wellicht kunt u mij helpen.

MSN

Ik heb spyware mbv ad-aware verwijderd, maar blijf dezelfde melding zien. Ik krijg gesprekken op MSN aangeboden, maar zodra ik deze wil openen krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is, probeer opnieuw??

Wel zie ik live wie er op MSN online zijn?? Ik snap het niet meer.:evil:

extra info

Ik krijg nu iedere keer ook een melding dat er een fout is in Internet Explorer.

Er is een fout opgetreden in het script van deze pagina
Regel 51
Teken 2
Fout het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden
Code 0
URL: File //C:\windows\odbc.hta

Wilt u doorgaan met het uitvoeren van scripts op deze pagina?

Ja/Nee
Unquote

Wat is de functie van odbc.hta?

Ik kan er weinig concreets over vinden; volgens de ene site is het een regulier onderdeel van IE voor het lezen van dynamische HTML-sites en volgens een andere is het een Trojaan voor kwaadaardige Javascripts.
Typ odbc.hta maar eens in bij Google, dan zie je wat ik bedoel. Wel meestal in het Engels of Duits, helaas.

Een Hijack log is zeker aan te raden; wel aub goed doorlezen, zodat je log op de goede manier gepost wordt:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=169370 Hier vind je een online-scan voor Trojanen: [URL]http://www.windowsecurity.com/trojanscan/

Laat je even weten hoe het is gegaan?

Succes!

Laatst bewerkt:
Hetzelfde probleem

:evil: Hoi:evil:
Ik heb hetzelfde probleem dit is heel erg vervelend.
Ben je al op een oplossing gekomen?
Ik hoop van wel!
Als je die hebt wil je dan alsjeblieft antwoorden zodat ik dat ook weet?:confused:
Ben je er nog niet achter?
Dan veel succes met zoeken en ik zoek mee!!!
Ik krijg ook zo'n rechthoek op msn met het is niet mogelijk om een gesprek te starten met de naam van die gebruiker.
Ik vind dit erg vervelend en heb msn er al eens afgegooid om te kijken van als ik hem opnieuw installeer werkt het dan wel?
Dit is helaas niet gelukt en verder heb ik nog niets geprobeerd ik ben nog vrij jong en snap dus bijna niets van de computer, als je iets hebt laat het me dan weten en leg het a.u.b. zo goed mogelijk uit.
Groeten moi

Laatst bewerkt:
Hoi Pit, welkom bij Helpmij!

Rowan had (of heeft misschien nog steeds) een aantal problemen met zijn p.c. : virus, adware en dus ook mogelijk een trojan.
Hij begon zijn eerste post met problemen met MSN, maar in zijn volgende posts kreeg hij ook problemen met IE.

Misschien is het beter dat je duidelijk aangeeft wat precies jouw probleem is en wat je al evt. hebt gedaan om het op te lossen. Hoe beter jouw omschrijving, des te groter de kans dat iemand jou een goede oplossing kan geven.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan