Geen gigabit internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Slechte contacten of kabelbreuk kan moeilijk te detecteren zijn. Ik mik toch op het kabel tussen switch en laptop. Maar ja, volgens u is er niets mis mee. Betekend einde oefening voor mij.

U begrijpt het niet goed. Het zit zo:

Gigabit modem -100 Mb-> switch -1000 Mb-> laptop
Gigabit modem -100 Mb-> laptop
Gigabit modem -1000 Mb-> oude pc

De verbindingssnelheid tussen de laptop en de switch is 1000 Mb, maar van de switch naar beneden naar de modem is 100 Mb. Direct van de modem naar de laptop (dus zonder switch) geeft 100 Mb en direct van de modem naar de pc geeft 1000 Mb.

Het is erg verwarrend:p.

U begrijpt het niet goed. Het zit zo:

Gigabit modem -100 Mb-> laptop
Gigabit modem -1000 Mb-> oude pc

Het is erg verwarrend:p.

Het is in feite heel simple: gebruik je altijd tussen modem en laptop of modem en oude pc hetzelfde kabel en sluit je het altijd op hetzelfde port op de modem aan?

Indien wel: probeer eens de modem te herstarten en herhaal de test.

Misschien heb je toch een probleem met de kabel tussen gigabit modem en de computers direct.

Ik heb al de modem herstart en andere poorten geprobeerd. Toch krijgt mijn laptop 100 Mb en mijn oudere pc 1 Gbps. Terwijl ze de zelfde kabel gebruiken. Ik douw em in m'n laptop ---> 100 Mb en daarna haal ik em eruit en douw ik em in mijn oudere IBM Thinkcentre S51 en die krijgt 1000 Mb (zonder die switch, gewoon kabel beneden erin en boven erin). Ik snap er niks van.

Ik heb vandaag de laptop meegenomen en ik zal em nu nog eens aansluiten of ie nu wel 1 Gbps pikt.

Boot anders ook eens een linux live disk op de laptop. Als de linux bootdisk wel kan verbinden met 1 gbps zit er mogelijk een fout in je windows stack. Als de linux bootdisk ook 100mbps aangeeft dan weet je in ieder geval dat het geen software probleem is

Ik wil niet met Linux dvd's gaan klooien. Dat lijkt mij niet aan de orde. Ik heb al verschillende drivers geprobeerd en die geven allemaal 100,0 Mbps. Ik denk zelf dat de kabel toch niet goed is.

Ik heb inmiddels alles een week uitgehad. Ik steek de kabel net direct in mijn laptop en voilá, 1,0 Gbps. Het heeft uiteindelijk zichzelf opgelost ^_^.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan