Geen harddisks gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frans Dekkers

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Vanuit de XP setup cdrom worden mijn twee harddisks niet gedetecteerd, terwijl dat in de BIOS wel gebeurt. Ik kan dus niet formatteren, omdat op het moment dat gevraagd wordt welke partitie gefomateerd moet worden de onderste helft van het scherm leeg is.
Wie heeft een idee wat er mis kan zijn?

Waarschijn lijk zijn het SATA schrijven.

En dan heb je de satadrivers nodig voor herinstalltie. Is een diskette met de drivers.

Hoe kom ik aan een diskette met die drivers en kan ik die ook vanaf een USB-stick laden? Ik heb geen diskette drive.

De drivers kun je als het goed is van de site van de fabrikant afhalen (bijvoorbeeld asus als je moederbord van asus is)
Volgens mij kun je niet via usb die drivers laden maar je kunt het altijd proberen.

Wat een fabeltje,zeg
je hebt geen sata drivers nodig.
je doet waarschijnlijk iets anders fout.
Er zijn toch ook geen pata drivers

Volgens mij worden SATA-schijven door XP zo ook wel herkend.
Dat driver-verhaal lijkt mij ook onwaarschijnlijk.

Ook andere Windows setup CD's (ME en zelfs Vista) herkennen de schijven niet. Zijn het dan andere hardware problemen?

Toch de SATA drivers

Het probleem is opgelost. Het OS zag zonder SATA drivers de harde schijven niet. (De BIOS wel) Uit een oude PC heb ik een floppydrive gehaald en los op mijn PC aangesloten en de van de fabrikant gedownloade drivers op een floppy gekopieerd en bij setup XP op F6gedrukt en de drivers geladen en zie ik kon formatteren.
Dank voor de discussie en vooral de tips.:thumb:
Frans

Wat je nog kan doen om dit probleem niet weer te krijgen.

Is met nlite een installatie cdrom maken met de Satadrivers er gestopt.

Wat een fabeltje,zeg
je hebt geen sata drivers nodig.
je doet waarschijnlijk iets anders fout.
Er zijn toch ook geen pata drivers

Fabeltje? Nee hoor, naast SCSI en RAID bijna altijd, hebben SATA schijven ook soms drivers nodig.
In XP kun je die overigens alleen inladen via diskette, in Vista ook via USB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan