Geen harde schijf bij herinstalleren Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornMengerink

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Berichten
37
Hoi,

Ik heb nu Windows XP home met SP3 geïnstalleerd. Uit nood heb ik de vorige keer Windows gewoon over de huidige Windows heen geïnstalleerd. Nu heb ik meer trijd en wil ik hem op nieuw installeren. Als ik nu vanaf mijn CD boot. (Dit is een Windows XP Home SP2 cd) vraagt hij op een gegeven moment of ik wil installeren
als ik dat dan doe geeft hij weer dat er geen harde schijf aanwezig is en moet ik opnieuw opstarten

Heeft iemand een idee wat dit is en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt

Bjørn Mengerink
 
het probleem is, dat in de PC ongetwijfeld een SATA harddisk zit en die wordt door XP standaard niet herkend.

Er zijn twee mogelijkheden:

1) De SATA drivers van het moederbord op diskette zetten en tijdens de XP installatie wanneer dat gevraagd wordt op de F6 toetst drukken en dan met de diskette de SATA drivers laden:

2) Met nLite een slipstream maken van XP met geintegreerde SATA drivers
 
eerdere installaties ook gelukt

Beste Petje,

Waarom kon ik eerder dan wel opnieuw installeren?
Hij kent de schijf zelfs niet in de Bios. verder kan ik de computer wel gewoon opstarten
Ligt dit soms aan SP3?
ook heb ik geen diskette station in mijn PC

Groeten Bjørn
 
Laatst bewerkt:
Als je installeerd over een bestaande versie van windows heen dan pakt setup daarvan de drivers.

Ziet je computer de schijf niet in het bios??? Dan is het heel vreemd dat ie wil opstarten.

Even zoeken naar het programmaatje nLite daarmee kun je een cd maken met windows en de drivers die jij nodig hebt ineen.
 
je zou in de bios de schijfdetectie of hoe het ook noemt als IDE kunnen instellen...
 
status: Ben net verhuisd nog niet echt verder mee gegaan.

Ik heb al wel gezien dat ik de verkeerde CD-rom heb gebruikt. Ik zal nu een nieuwe bij de Fujitsu aan moeten vragen.

Dan kan ik verder.

Alvast bedankt voor de support

Bjørn
 
wel ja, bij die fujitsu cd-rom zullen die drivers dan wel al in die cd geintegreerd zijn :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan