geen hardeschijf bij het installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamhoang

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Goede morgen, mijn NC6400 van HP wilde niet meer opstarten en opnieuw opstarten en installeren via de DVD rom lukte ook niet, via System Setup lukte het mij om de schijf te formateren ( schijf opschonen ), maar elke keer bij het installeren gaf het aan dat er geen harde schijf kan vinden terwijl bij de test ( System Setup ) geen fouten aan gaf.Wat is er mis ? kan iemand mij mee helpen ?

Formateren via system setup????
Begrijp niet echt wat u hier heeft gedaan.
Een bestuurings systeem laat zichzelf niet formateren dus ik neem aan dat u dit heeft gedaan voordat windows opstart.
Als de dvd ook al niet opstarte is het dus waarschijnlijk ook niet bij de installatie setup gedaan dus vraag ik mij af of u het in een bios achtig iets hebt gedaan.
Op elke HD staat een bestandje wat erop hoort zodat een pc de schijf herkend.
Nu zijn er manieren en programma's om ook dit bestandje weg te halen maar dan wordt de schijf dus niet meer herkend maar wel zo veilig om de schijf weg te gooien zonder dat 3e er nog info vanaf kan halen

wellicht ten overvloede maar,, welk bestuurings systeem wilt u installeren en staan hier sata drivers op, en staat de dvd speler wel als first boot in de bios (en de schijven ook als active of iets dergelijks.

Omdat het niet meer wilt opstarten wou ik formateren en opnieuw installeren via de dvd maar dit lukte mij ook niet ( elke keer na het zoeken op de dvd kwam de scherm terug dat in welke mode ik Windows wil opstarten ). Via F10 kwam ik in de System Setup en bij het menu HD opschonen en dat heb ik gedaan maar dan waren alle gegevens weg, daarna wou de laptop wel opstarten via de dvd ( windows XP pro. ) en bij het setup uitvoeren gaf het aan dat er geen HD kan vinden om te installeren. Zo ging het.

Het doet weer , hartelijk dank voor jullie reacties. Puur om de SATA driver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan