geen herstelpunt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beginner43

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Berichten
3
mijn pc vertoont kuren met windows xp-home. Was erg traag geworden en diagnose met registerscan vertelde mij dat ik meer dan 800 fouten had. Daarom een gratis scan erop los gelaten. Nu doet ie nog minder en ben ik blij dat ik dit bericht nog kan schrijven.
Ik heb de installatie windows-cd in het station zitten en zou graag aanwijzingen krijgen hoe ik vanaf de cd het systeem zou kunnen herstellen zonder alles te hoeven wissen. Het syteem is geüpgrated met SP2.
Het lukt mij ook niet bij het opstarten in de bios te komen om zodoende vanaf de cd te laten opstarten..... Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
In XP een upgrade uitvoeren, blijven alle bestanden staan, alleen de systeembestanden worden overschreven en zul je na die tijd weer alle updates moeten installeren.

Werkt alleen als de cd dezelfde SP heeft als de installatie, ook vanaf de cd opstarten en installeren zullen die hetzelfde moeten zijn.

Mocht het euvel in het register zitten, die wordt wel overgenomen, maar proberen kan altijd.

Overigens is er altijd in de bios te komen, hang er een PS/2 toetsenbord aan indien je nu een USB hebt, of wijzig de f-lock toets o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
In XP een upgrade uitvoeren, blijven alle bestanden staan, alleen de systeembestanden worden overschreven en zul je na die tijd weer alle updates moeten installeren.

Werkt alleen als de cd dezelfde SP heeft als de installatie, ook vanaf de cd opstarten en installeren zullen die hetzelfde moeten zijn.

Mocht het euvel in het register zitten, die wordt wel overgenomen, maar proberen kan altijd.

Overigens is er altijd in de bios te komen, hang er een PS/2 toetsenbord aan indien je nu een USB hebt, of weizig de f-lock toets o.i.d.

Sorry, ik heb verkeerd getoetst. Ik wist niet wat Quote inhield. Ik wilde een aanvullende vraag stellen maar weet niet hoe dat moet
 
Laatst bewerkt:
geen herstelpunt.

Ik heb alles geprobeerd maar het systeem pakt het niet. Ook via de herstelconsole heb ik bekeken of ik iets kon hertellen. Wel geeft m'n virusscanner aan dat er enkele files (uit het windowsprogramma) zijn gewijzigd. Kan iemand mij helpen aan een methode om deze wijzigingen weer te herstellen?
 
En wat er gebeurt er als je, terwijl je normaal in Windows bent, de Installatie CD van XP in de lade doet? Er hoort dan een Menuscherm open te gaan (via autorun). Als je dan de bovenste regel kiest (nu xp installeren) kom je ook in een twee-keuzes venster: geheel opnieuw of upgrade. Kies de laatste. De setup gaat daarna van start.
 
Laatst bewerkt:
Heb je XP SP2 cd? zo nee, probeer daar eerst aan te komen, installeer hem opnieuw of wat ik eerder al aangaf, een upgrade vanuit windows zelf met deze cd.

Zoek gelijk op de daarvoorbedoelde 2p2 progjes naar een Barts-PE cd.

Weet je dan welke bestanden er zijn veranderd? en heb je die virusscanner die ook laten "repareren"?

Die bestanden kun je ook kopieëren van de XPcd.

Op deze manier kun je ook een herstelpunt terugzetten.

Tevens staan in de map windows\system32\config ook nog de registerbestanden mat de extensie bak en sav, zonder die extensie zijn het weer registerbestanden, maar die kun je ook alleen veranderen vanuit een andere XP installatie of de Barts-PE cd.

Ook kun je nog een XP installatie op een andere partitie uitvoeren en vanuit die installatie de nodige handelingen verrichten op de niet goed werkende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan