Geen herstelpunten systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esther1971

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Berichten
8
Hallo, Vanwege problemen met vastlopen en opstarten wilde ik mijn computer met systeemherstel terugzetten. Maar ik krijg de melding dat er geen herstelpunten zijn gemaakt. In het scherm bij systeembeveiliging staat 'ingeschakeld'. Ik heb nu handmatig een punt aangemaakt, dus dat lukt wel, maar heb ik natuurlijk nu niks aan. Waarom worden er geen herstelpunten gemaakt? En wat moet ik nu doen om het haperende systeem te herstellen? Alvast bedankt voor de reaktie (hou die overigens aub zo simpel mogelijk ;) Esther
 
heb je onlangs geupdate van daar kan het zijn dat je pc vastloopt en er geen herstelpunten zijn heb het ook aan de hand gehad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dat automatisch updaten aan staan, dus daar let ik eigenlijk niet zo op... Het is wel al een langere tijd zo dat internet explorer soms niet meer reageerde en ik via taakbeheer alles moest sluiten. Dat gebeurde steeds vaker, ook met opstarten steeds vaker mis en het scherm zelfs regelmatig op zwart bleef staan. Die link met een update zie ik dus niet zo, omdat het probleem van het vastlopen niet van het ene op het andere moment kwam. Ik was daarom van plan om met systeemherstel een heel eind terug te gaan, omdat ik anders geen andere oplossing zie dan helemaal opnieuw installeren en dat ging bij mijn vorige computer helemaal mis...
 
Draai je misschien Acronis Drive Monitor?.
Acronis Drive Monitor is een programmaatje dat de conditie van de harde schijven in de gaten kan houden en melding kan maken wanneer de conditie verslechtert. Het blijkt dat het daarbij het systeem steeds actief houdt, niet meer "idle" laat. Daardoor worden taken die normaal slechts uitgevoerd worden wanneer het systeem idle, inactief is, niet uitgevoerd. Daaronder dus blijkbaar het automatisch dagelijks aanmaken van herstelpunten, maar ook het in slaapstand gaan.
Zie:
Acronis Drive Monitor Forum - System is not hibernating while background monitoring is enabled
http://forum.acronis.com/forum/13016

Na het uitschakelen van "monitoring in the background" wordt na tien of vijftien minuten van inactiviteit gelijk een "Gepland herstelpunt" gemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan