Geen herstelschijf maar heb die nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Platzii

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Beste

Ik zit momenteel met een probleem op mijn ASUS laptop. Ongeveer een uur geleden kreeg ik de melding dat ik een virus had en kreeg ik BSOD.
Als ik de pc opstart laadt windows maar na enkele seconden krijg ik opnieuw een BSOD (dumping memory...). Veilige modus doet het ook niet.

Nu kreeg ik het idee om mijn pc terug te plaatsen naar een herstelpunt. Wanneer ik de recovery dvd van ASUS opstart krijg ik enkel de optie om mijn pc te herstellen naar fabrieksstatus.
Na even googlen las ik dat je een 'herstelschijf' kon maken voor je eigen computer. Deze heb ik natuurlijk niet en de disk van mijn andere pc doet het ook niet (door verschillende versies van windows).

Is er een mogelijkheid om mijn pc te recoveren of alsnog een herstelschijf te maken/downloaden?

Mijn besturingssysteem: Windows 7 Professional 64-bit

Vriendelijke groet
Simon

Je schrijft dat de veilige modus het niet doet, dat kan idd. zo zijn, máár, als je middels de veilig modus probeert te starten dan krijg je nog meer opties aangeboden zoals bijv deze:

Windows herstellen naar de laatst bekende en goed werkende configuratie.

Heb je die al geprobeerd?

Update: Bij het opnieuw opstarten kreeg ik daarnet de melding dat het systeem niet kon worden opgestart.
Ik koos voor de optie automatisch opstartherstel.
Na enkele minuten kreeg ik een dialoogvenster: "Windows cannot repair this computer automatically".

Any suggestions?

Ja, de veilige modusoptie proberen die ik zojuist noemde (teznij jij die al geprobeerd hebt)

Ja, de veilige modusoptie proberen die ik zojuist noemde (teznij jij die al geprobeerd hebt)

Excuseer, ik had je bericht niet gezien.
Momenteel bezig met 'Windows Memory Diagnostics Tool' te draaien.
Daarna jouw mogelijke oplossing proberen.

Laten we hopen dat het hierna werkt.

Mvg
Simon

@mik zjegger : die opties zijn idd. mogelijk, maar heeft TS er wat aan? Hij heeft een corrupt geraakt systeem.

Ja een corrupt systeem door een virus volgens info van TS,de eerste link bevat een virusscanner die van de cd draait dus dat is het proberen waard lijkt mij.

@gast0225: ik krijg de optie 'Laatst bekende juiste configuratie' niet.
@Mik Zjegger: zonet avira gedownload en op cd geplaatst. Even kijken wat het geeft.

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie zo laat op deze zondagavond. :)

Die optie krijg je wel want de veilige modus biedt iedereen dezelfde opties, daar zitten geen verschillen in. Het zijn er (uit mijn hoofd) een stuk of 6 tot 8 waaronder:

..... met netwerkondersteuning
..... en die ik noemde.

Hebben wij het over dezelfde veilige modus? F8 indrukken tijdens het opstarten en dan krijg je het bekende zwarte scherm met de 6 tot 8 witregels aan opties.

gast0225: Jup, F8 tijdens booten maar daar stond ie niet.

Kben nu bezig met die Avira en dat zal wss nog een eindje duren.
Morgen mededelen wat resultaat van scan was.

Tot morgen en erg bedankt!

Simon

Laatst bewerkt:
Ik schreef de zin die Microsoft als optie biedt een beetje uit het hoofd, maar geloof mij, een zin met dergelijke strekking staat er!

Windows starten met de laatst bekende etc. etc.

of woorden van dergelijke strekking.

Ik kijk even op Google naar een plaatje van dat menu.

Laatst bewerkt:
Avira vond zo'n 48 'virussen' en kon ze verwijderen.
Ik kan echter mijn pc nog niet helemaal opstarten.

Enkele seconden nadat het bootscreen van Windows 7 er komt (ongeveer rond aanmeldscherm) krijg ik terug een BSOD.

Volgens mij drop ik hem best even binnen bij pc winkel om mijn harde schijf te backuppen en opnieuw te laten installeren.
Of is het mogelijk om dit zelf te backuppen naar bvb een externe hardeschijf?

Of is er iemand met een beter idee?

Mvg,
Simon

Laatst bewerkt:
Hoi,
je kunt met HirensBootCd (zie de link in #5) je belangrijke bestanden back-uppen naar een externe schijf,het is zowieso altijd een goed idee een externe schijf aan te schaffen. Ook als je pc verder in orde is. Dan kun je evt. overwegen voor een herinstallatie wat in jouw geval wellicht de beste oplossing is.

Laatst bewerkt:
Ondertussen is alles opgelost en is de pc bijna terug in oorspronkelijke staat thx to Mik Zjegger en gast0225.

Dus hier mag een slotje op

heb avira ook geprobeerd maar krijg nu een groot grijs scherm met een X in het midden hoort dat zo ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan