Geen i-net, DHCP fout(?)

• Onderwerp starter Onderwerp starter slap
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

slap

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
Hallo,
Hopelijk kunnen jullie me helpen hierbij, want ik ben zo'n beetje door m'n oplossingen heen...

Situatie:
Na een schone install van XP SP2 wilde ik gaan internetten. Helaas, geen internet.
Voor deze schone install werkte i-net wel altijd naar behoren.
Alle instellingen nagelopen, maar dat lijkt me allemaal goed te zitten.
Het is een verbinding rechtstreeks naar m'n modem, geen router of netwerk.
De verbinding werkt wel, want ik kan op m'n laptop gewoon de netwerk kabel erin pluggen en heb internet.

Tot zover heb ik geprobeerd:
- om de drivers van de netwerk kaart opnieuw te installen (app.beheer geeft geen ontbrekende drivers aan).
- de netwerkkaart te verwijderen en weer automatisch te laten herkennen.
- ipconfig /release, /renew, /all --> bij /renew gaat het mis, daar krijg ik de melding dat de DHCP server couldn't be contacted o.i.d.

Lijkt mij dat er iets fout gaat bij de netwerkkaart (Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller). In het bios kan ik hierover maar weinig terugvinden, laat staan een optie veranderen. Bij de status van de verbinding (in XP) staat er een IP adres wat vgs anderen wordt uitgegeven als de DHCP te lang op zich laat wachten. (169.nogwat)
Echter, wat ik zo vreemd vind is dat als ik i-net opstart via deze vaste pc ik wel activiteit zie middels de modem-lampjes. Maar dus geen internet...

Hulp via m'n ISP lijkt me niet aan de orde, want via laptop wel i-net.
Hulp via de Marvell website wil niet erg, ze hebben alleen driver-ondersteuning.
Hulp van windows, sja, dat helpt niet echt.

Alle suggesties waardeer ik ten zeerste.
Hartelijk dank en groetjes.

Weet je zeker dat je de goede drivers geinstalleerd hebt?

Indien een merk-pc, zoals b.v. Dell, Compaq, HP, Medion, Packard Bell enz., geef dan even naam en type van de pc.

Indie samengestelde pc, geef dan even naam en type van het moederbord

Onboard of losse netwerk-kaart?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie!

Ja, het zou goed moeten zijn zo.
De drivers heb ik voor de nieuwe install ook gebruikt, toen met dezelfde XP release.
Die Marvell chip is geintegreerd op het moederbord, ASUS A8N32-SLI
Helaas heb ik geen losse netwerk kaart hier rond slingeren om die uit te proberen.

Maar nogmaals:
Voorheen werkte het ook. En app. beheer geeft geen melding van ontbrekende of foutieve drivers.

Heb je de drivers van de Marvell site of van de Asus site gehaald?

Via de driver/utilies cd die bij het moederbord zat, dus het lijkt me een ASUS driver...
Voorheen werkte die prima, hoor. :)

Op FOK erg fijn geholpen door 'WallOfStars'. Oplossing was even simpel als vreemd.
"Zet je IP gegevens van je laptop een in je PC.

Dus DNS, IP adres etc....

dus niet de DHCP optie aanlaten staan.
Ipconfig /all op je Laptop, die gegevens invoeren op je PC en kijken of het dan wel werkt."

En eureka! Het werkt. WMB opgelost, maar vraag blijft voor mij wrom ie het niet automatisch oppakte....
Een ieder bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan