Geen IE na install XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Methorst

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Berichten
84
Tijdens installeren XP werd gevraagd om XP service pack 2 cd die ik niet had, dus dat geannuleerd.

Na installatie blijkt echter Internet Explorer niet te zijn geïnstalleerd. Heb al geprobeerd gedownloadde IE te installeren, maar dit lukt niet.

Iemand enig idee hoe ik toch IE op de pc krijg.
 
Normaal zou er niet om een servicepack 2 cd gevraagd worden tijdens de installatie.
Heb je een illegale XP ?
 
Nee, het is volledig legale versie uit 2005. Ik begin nu aan mezelf te twijfelen waar de install om vroeg, maar ik dacht toch echt om een 2 cd. Ik heb 3 cd' s (XP install cd 1 en 2 en een cd met updates die het alledrie niet de gevraagde cd waren, waarna ik een paar op OK heb geklikt waarna de setup gewoon verderging.

Het lukt me nu ook niet om een internet verbinding te maken, en met de inmiddels geïnstalleerde firefox kan ik dus niet op internet komen. Het lijkt erop dat IE en alle wat daarbij hoort niet is geïnstalleerd door ontbreken van een bepaalde CD ????
Hoe kan ik dit oplossen en wat voor CD's zitten er normaal bij XP ?
 
Ik heb maar 1 XP cd per computer.
Daarnaast ook wat driver CD's voor de hardware.

Maar er bestaan servicepack 1 en 2 CD's, maar deze installeer je pas na een volledige installatie.

Een andere optie is om helemaal opnieuw te beginnen en goed lezen als er een vraag komt.
 
als ik het goed hebt heb je media center ediion 2005 en wat ik daarbij denk is zeg maar cd1 is xp pro+sp2 en cd is upgrade naar MCE 2005, bij de installatie gaan ze dan vragen nadat je je de eerste cd hebt dan stop je de 2e in en dan vragen ze naar sp2 die zit waarschijhnlijk dan in je cd1 dus moet je die weer erin stoppen dat is mijn theorie
 
als ik het goed hebt heb je media center ediion 2005 en wat ik daarbij denk is zeg maar cd1 is xp pro+sp2 en cd is upgrade naar MCE 2005, bij de installatie gaan ze dan vragen nadat je je de eerste cd hebt dan stop je de 2e in en dan vragen ze naar sp2 die zit waarschijhnlijk dan in je cd1 dus moet je die weer erin stoppen dat is mijn theorie

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt (gaat idd om MCE editie, wist niet dat dat uitmaakte), en de vraag om Service Pack 2 kwam idd toen CD 2 erin zat. Zal het morgen nog eens proberen en hopen dat de CD dan wel gezien wordt.

In ieder geval allemaal bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan