geen internet (1392 verbinding)

Status
Niet open voor verdere reacties.

scarab3905

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2007
hallo mensen.

ik zit met het volgende;

ik probeer de pc van mijn vriendin ook op het internet te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar.

*de situatie*

heb een modem in de meterkast, daarvandaan ligt een draad door het huis heen naar een modem (linksys WAG354G)

vanaf de modem (linksys) heb ik dus 1 draad naar mijn pc en ook 1 draad naar de pc van mijn vriendin.

die van mij doet het dus zonder problemen, maar met die van haar lukt het me niet.

ik heb bij LAN- of snelle internetverbinding 2 dingen staan:
#1: 1394-verbinding2
uitgeschakeld, met firewall
1394-netwerkkaart

#2: Lan verbinding 3
beperkte of geen verbindings...
Intel(R) PRO/100 VE Network...

even nog ter verduidelijking, ik heb weinig tot zeer weinig verstand van internet, dus makkelijke taal a.u.b. :confused:

het is trouwens win XP (SP2)

dingen die ik al heb gedaan:
-de wizard
-1392 verbinding uitgeschakeld (apparaatbeheer)

Laatst bewerkt:
Er loopt inderdaad duidelijk iets mis met de internetinstellingen.

Ik vermoed dat je ondertussen al wat hebt gespeeld met de netwerkinstellingen en zou je daarom aanraden systeemherstel uit te voeren tot voor het 'eerste gespeel' om te voorkomen dat een instelling die je hebt gewijzigd ervoor zorgt dat we hier nog maanden bezig te zijn te ontdekken wat die pc een goede verbinding voorkomt.

Sluit daarna de kabel aan terwijl de pc aanstaat. Even wachten. Als je niet op internet geraakt onderzoek je vanaf de pc waarmee je wel op internet geraakt de instellingen van de router.

Heb je deze trouwens goed geïnstalleerd? (handleiding mooi gevolgd)

nou, hij heeft het altijd gedaan, maar we zijn dus verhuist, andere provider genomen en nu begint het dus weer. (voor de verhuizing kon zijn dus ook op het internet, maar dat heeft mijn schoonvader ongeveer 2 uur gekost om hem erop te krijgen)

en alles is weer terug bij af, zoals het stond voor ik ermee ging 'spelen'.

Daar zou ik alleen zeker van zijn m.b.v. syusteemherstel. Dat uitgeprobeerd?

Router resetten lijkt me ook het proberen waard. (en uiteraard de router opnieuw installeren zoals het in de handleiding beschreven staat. Dit is meestal heel belangrijk bij routers omdat elke router anders reageert)

systeem herstel gedaan.

maar de router resetten? gewoon dat ene knopje met een paperclip indrukken?

maar opnieuw installeren, hoe bedoel je/hoe doe je dat?

Als ik van jou was ik zou:

1. De router verlossen van alle kabels
2. Dat knopje met een paperclip of iets dergelijks een tijdje ingedrukt houden.
3. De installatie uitvoeren vanaf 0 en exact zoals in de handleiding staat;

oke, ik zal ff kijken wat ik kan doen, kan wel engels, maar niet het echte engels.
handleiding ff gedownload, dus het moet wel goed komen.

to be continued......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan