Geen internet aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winger

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
232
Hallo iedereen.

Ik heb een pc geformatteert en wil er nu indernet (telenet) opzetten maar krijg geen aansluiting.

Ik heb alles van begin tot einde gevolgd uit het boekje van telenet maar het helpt niet, dus ben ik hier gaan zoeken naar items die hier over gaan en heb alles geprobeerd wat er beschreven wordt, maar niets helpt.

Ik heb maar 1 internet aansluiting dus moet ik telkens de stekkers versteken.

Nu heb ik via uitvoeren controle gedaan en krijg ik na ipconfig /renew dit antwoord.

Windows IP-configuratie.
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding.
Contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

Hoe kan ik dit oplossen want daar snap ik nog de ballen van.

Gr Jef :rolleyes:
 
Meer informatie .

Geef eerst eens wat meer informatie o.a ;
kabel , merk en type van het modem eventueel een router. Draadloos of bekabeld.
Wanneer we meer weten , kan er gerichter geholpen worden.
Vr.gr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de netkaart er uit gehaald en na een paar x opgestart te hebben is het nu zover dat ik nu een ip adres heb maar nog kan ik niet op het net.

In ipconfig krijg ik nu het volgende.

Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec, DNS- achtervoegsel :
Autoconfuguratie IP-adres .......: 169.254.209.177
Subnetmasker,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,: 255.255.0.0
standaardgateway, , , , , , , , , , :

veel reactie heb ik nog wel niet gekregen zodat ik denk dat ik bij het verkeerde topic zit, maar hopelijk is er nu iemand weet wat ik nu moet doen, of wat er nu nog fout is bij de instellingen.

Bedankt alvast.
 
Hallo dan ,
Geef eerst eens antwoord op de voornoemde vragen dan kan ik daar in eerste instantie verder mee.
Het lijkt er op dat je een ip adres in de verkeerde range krijgt uitgedeeld ( voor netwerken )
Vrgr. B.Kat
 
Sorry ik zal eens proberen uit te leggen wat je vraagt.

Ik heb telenet kabel, met motorola cybersurfer wave modem van telenet zelf.

Geen router omdat het een pc die ik hier bij mij thuis in orde wil maken en probeer op het net aan te sluiten met dezelfde kabel en modem als hierboven dus als ik op het net wil versteek ik gewoon de kabels.

Bekabeld dus.

Als ik iexplorer open krijg ik het beeld dat hij geen server kan vinden.

Ik heb alle wegen gevogld die aangegeven zijn in het boekje van xp en telenet om het net aan te sluiten.

Bij apparaat beheer en Netwerkadapters staat:
3Com Etherlink XL 10/100 PCI For Complete
Management NIC (3C905C-TX).
Bij eigenschappen voor dit produkt staat dat dit apparaat corect werkt.

Ik sluit altijd mijn laptop ook op deze manier aan en daar heb ik geen problemen mee.


En zoals je ziet heb ik inderdaad een ip adres zoals aangegeven in ipconfig.
 
Beste Winger,

Kijk eens even welk ip nummer je laptop krijgt uitgedeeld,en laat dat hier even weten. Want ik heb het vermoeden dat de pc een verkeerd ip nummer krijgt en daardoor niet op internet kan.
Vrgr. B.Kat
 
Sorry moest voor een paar dagen naar het buitenland.

Dit is het ip nummer dat de laptop opgeeft.

Silicom USB Ethernet-adapter ( 213.118.33.52

Heb je hier wat aan ?
 
Hallo Winger,
nu zie ik in je laatste tropic dat het gaat om een Silicom USB Ethernet-adapter en in een eerder bericht schreef je over een 3Com Etherlink XL 10/100 PCI netwerk kaart.
Om welke gaat het hier nu ?
Zou het werkelijk om een of andere USB aansluiting gaan dan wordt het een stuk moeilijker voor mij.
Vrgr. B.kat
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je mijn vraag niet goed begrepen hebt, ter verduidelijking.

Ik ben nu aan het werken met mijn vaste home pc, hierbij heb ik nog een Laptop die ik soms aansluit op het internet om er wat update's enz... af te halen.
Deze aansluiting gebeurd door de kabel stekker van mijn home pc in de laptop te pluggen.
Dit zijn de 2 pc's die het goed en zonder problemen doen op het net. Ik zal hier beiden ip adres nrs even geven.
Home pc :
Netwerkkaart Silicom USB Ethernet-adapter (213.118.33.52)

Laptop :
Netwerkkaart : Silicom USB Ethernet-adapter
( 213.118.33.52)

De andere pc, is er eentje die ik gekregen heb en daar heb ik xp home op gezet, en deze pc wil ik ook graag aansluiten op telenet maar dat lukt niet.
En deze pc heeft een.
3Com Etherlink XL 10/100 PCI netwerk kaart.
Autoconfuguratie IP-adres .......: 169.254.209.177

De home pc en de laptop zijn alle 2 belgische, en aangesloten op telenet belgie.

De 3de pc was van een nederlandse firma die in belgie gevestigd is kan het daar aan liggen mischien dat de netwerk kaart niet goed is.

Hopelijk heb ik wat duidelijk gemaakt.
 
Nu snap ik het hele verhaal.
Inderdaad de Pc krijgt een verkeerd Ip adres toegewezen.( in range van interne netwerken 196.254.........)
Heb je al geprobeert om de netwerkkaart te renewen en zo te kijken of er een geldig IP nummer uitgedeeld zal worden: Uitvoeren CMD >> ipconfig en geef daar : ipconfig /release en daarna: ipconfig /renew.

Mocht dit niet werken geef de netwerkkaart dan een vast Ip nummer : 213.118.33.52 het zelfde wat ook door de andere Pc's word gebruikt.
Vrgr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan