Geen internet & bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yorick007

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Ik kan sinds gisteren niet meer internetten en bellen..al geprobeerde modem/router te resetten maar dat maakte niet veel uit..

Ik beschik over een: Thomson 787v Oftewel een Kpn Experia box 787v

De volgende lichtjes branden niet:

Power: Groen
Ethernet: Groen
Wlan: Oranje?
DSL: Groen
Internet: Zwart
Voice: Zwart.

Ze horen natuurlijk normaal allemaal groen te branden. en dat doen ze niet. ik heb ook al met een LAN- stekkertje in mijn pc gedaan en dat werkte ook niet, ik kreeg steeds de fout dat ik "Beperkte Internet mogelijkheden" heb. Ik kan ook niet inloggen op de router/modem als ik het volgende intyp:

Deze heb ik allemaal geprobeerd"

192.168.2.245 (kon ik altijd mee inloggen nu niet meer..)
192.168.0.1
192.168.1.0
10.0.0.01
http://<merkrouter> Thomson395EC2
En mijn eigen ip (dat wil ook nog wel eens helpen)

Ik heb ook al gepingt naar die addressen en dat heeft ook geen nut gehad.

Als ik op msn ga. zegt hij dat de Standaard-gateway offline is.

Met run>cmd>ipconfig etc heb ik ook weinig resultaat geboekt.

Als er iets mist zeg het dan dan edit ik het even.

Bedankt ;)

Al bij de KPN navraag gedaan of ze daar een storing hebben?

Als KPN een storing heeft zou in ieder geval de router nog te bereiken moeten zijn. Als deze na resetten niet opkomt (ook de stroom er al eens afgehaald?) dan lijkt het er toch sterk op dat deze defect is.

Heb je de mogelijkheid om met een andere pc/laptop verbinding te maken, om uit te sluiten dat het aan de netwerkkaart in de pc ligt?

Als het dan geen storing is:

Probeer in te loggen op 10.0.0.138
Krijg jij een ipadres van de router?
Vreemd dat DSL groen is en internet niet. Duidt toch vaak op een internetstoring.

Al bij de KPN navraag gedaan of ze daar een storing hebben?

Wij hebben internet van HetNet en de modem/router is van Kpn en ze hebben geen storing want de buurman heeft het zelfde internet en hij kan er wel op..

Je hoeft niet te bellen van mij maar dat zou voor mij de 1e stap zijn.

Ik heb nog wat meer opties gegeven. Kun je daar wat mee?

Ten eerste ik kan geneens met wireless ons internet naam zien. Het ligt er helemaal uit. Behalve met lan geeft hij aan dat ik beperkte mogelijkheden heb.

zelfde probleem.:(
Ik heb net internet kabel gekocht, even driver downloaden, en hopen dat ik erin kom en dan configeren..
En dan wil ik de klantenservice bellen met mijn mobiel maar dat kost even 1,30 per min..:confused:
Koop ik nog liever een nieuwe router. En hopen dat, dat het doet;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan