geen internet.. DNS-configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

noukie1989

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Ik heb sinds een paar dagen geen internet meer, nu zei ziggo dat het aan m'n router lag en dat er bij hun geen probleem gevonden kon worden.
Ik heb een router van iemand anders geleend en nu doet die het ook niet.
Als ik de verbinding controleer in netwerkcentrum (vista) dan krijg ik deze foutmelding:

Er is mogelijk een probleem met de DNS-configuratie (Domain Name Server)
De bekende host www.microsoft.com is niet gevonden via DNS. Mogelijk is de server niet actief.
Er is een probleem gevonden dat niet automatisch kan worden opgelost. Neem voor ondersteuning contact op met de internetprovider of de netwerkbeheerder of klik hier voor informatie over wat u kunt doen om het probleem op te lossen

Ik ziggo dus weer opgebeld, maar die zeggen dat ze niks kunnen beteken omdat het geen router van hun is.

De router is een Linksys WRT54GL.

Ik heb al bij de eigenschappen van de verbindingen gekeken, dan bij internet protocol versie 6 en 4. (TCP/IPv6 en TCP/IPv4). Hier staat alles op automatisch.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt

Open eens een command window (start, uitvoeren en dan cmd intypen)
En kijk dan eens of je wel verbinding hebt door de volgende commando's achter de prompt te typen:
ping www.google.nl (enter)
-> zou dan een DNS fout moeten geven
ping 74.125.79.104
-> je krijgt nu óf een timeout óf een reply

owh sorry vergeten erbij te typen
hierbij krijg ik de melding:

Pingen naar 74.125.79.104 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 192.168.1.1: Het doelnetwerk is niet bereikbaar.

Ping-statistieken voor 74.125.79.104:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

Nou, dan zit het probleem niet in je DNS hoor. Ik verwacht dat je router 192.168.1.1 is, open deze maar eens in je webbrowser en kijk dan maar bij de WAN/internet instellingen. Je router heeft geen (werkende) koppeling met je modem. Als je router niet naar internet kan kun je ook geen DNS requests laten afhandelen.

Hoe kan ik dan zorgen dat de router wel naar het internet kan?
Het vreemde is, is dat wanneer ik de kabel die vanuit het modem naar de router gaat, rechtstreeks in de laptop/computer steek dat ik dan wel internet heb.

Dus zit het probleem dan in de router?

Ik heb een dezelfde soort router bij m'n tante geleend, en die heeft hetzelfde probleem. Die router deed het bij haar thuis wel, dus het naar mijn idee kan het ook niet aan de router liggen. Maar misschien staat de router dan niet goed ingesteld ofzo?

Of kan het ook wat anders zijn?

Zet je modem maar eens een halve minuut uit en dan weer aan met de Linksys aangesloten. Het modem van Ziggo heeft dan het MAC adres van je laptop opgeslagen en zal de Linksys niet herkennen. Dan zal het waarschijnlijk al wel opgelost zijn

ik heb hetzelfde probleem
ik krijg bij die ping een time out wat moet ik nu doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan