Geen internet door vervanging kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

loowtje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Mijn vriend die momenteel in het buitenland zit heeft net een langere kabel gekocht van 100 meter zodat hij van zijn pc vanuit zijn kamer bereik heeft met de modem die in een andere kamer zit.. Maar hij heeft het net vervangen, en het internet doet het ineens niet meer:eek::(:(
Heeft iemand enig idee waarom?
Wat het misschien kan zijn?..

100 meter moet kunnen. Als alleen de kabel vervangen is, dan mag het geen probleem zijn. Begin maar eens te kijken of je wel een ip adres hebt:

1. Ga naar start
2. Uitvoeren
3. CMD (gevolgd door enter)
4. Type ipconfig

Staat er een nummer bij het ip adres (bijvoorbeeld iets van 192.168.0.1)

100 meter moet kunnen. Als alleen de kabel vervangen is, dan mag het geen probleem zijn. Begin maar eens te kijken of je wel een ip adres hebt:

1. Ga naar start
2. Uitvoeren
3. CMD (gevolgd door enter)
4. Type ipconfig

Staat er een nummer bij het ip adres (bijvoorbeeld iets van 192.168.0.1)

Hij heeft het gechecked (hij zit trouwens in het buitenland, dus het is engelstalig). Maar hij heeft een ip adres. En heeft alles opnieuw ingevuld wat er het in de gebruiksaanwijzing staat van de modem..
Hij ontvangt 'bytes' maar geen 'giga bytes' .. dus niet genoeg om te internetten.. Zou de kabel dan toch te lang zijn ?...
Zijn computer is ook niet echt nieuw..

Nee, 100 meter is het maximum om zonder verlies te kunnen internetten. Met deze informatie kan het alles zijn. Heb je de connectors er apart aan laten zetten? Wellicht dat die fout zitten. Moet haast wel als hij het met een andere kabel wel doet.

Wat is het ip adres. Het kan namelijk een private ip adres zijn en dan is het nog niet goed.

Nee, 100 meter is het maximum om zonder verlies te kunnen internetten. Met deze informatie kan het alles zijn. Heb je de connectors er apart aan laten zetten? Wellicht dat die fout zitten. Moet haast wel als hij het met een andere kabel wel doet.

Wat is het ip adres. Het kan namelijk een private ip adres zijn en dan is het nog niet goed.

De connectors zitten vast aan de kabel.
Zijn ip adres is 192.168.0.1.3

In aansluiting op zaagmans: Kant-en-klare UTP kabels van 100 meter (dus met voorgegoten stekkers (connectors) aan beide uiteinden) heb ik nog nergens gezien (wel tot 50 meter). Ik neem dus aan dat hij de kabellengte zelf heeft afgemeten en de connectors erop gezet?

Als dat het geval is, dan moet er altijd een kabeltester gebruikt worden om te kijken of de connectors wel goed zijn geknepen én of de kleurvolgorde van de aders klopt in de connectors. Is dat wel gebeurd bij die vriend van je?

Tijs.

Oh guys het werkt!!..
Ik denk dat de internetverbinding gewoon zwak was..??
Hij heeft een 90 meter kabel zei hij net.. maar hij zit ook in het buitenland niet hier in NL..misschien dat ze daar dan wel langer dan 50 meter kabel hebben met de connectors eraan vast..?
Over de kabeltester, ik denk niet dat dat gebeurd is sinds hij het de kabel kocht..(vanmiddag).
Maargoed, erg bedankt iig! :):) ik ben weer blij...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan