Geen internet en UpdateTool.exe error.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrTon

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2010
Berichten
17
Hallo,

Nou ik zit met het volgende probleem, ik kreeg gister allerhande meldingen van AVG over geïnfecteerde bestanden, ik kon ook niet meer op Facebook/hotmail i.v.m. veiligheid. Ik heb een scan laten uitvoeren en alles laten verwijderen wat niet deugde. Nu krijg ik weliswaar geen meldingen meer over virussen maar als ik mijn pc opstart komt er volgende melding in beeld: Kan het bestand UpdateTool.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Na deze melding weg geklikt te hebben, zag ik dat ik een geel driehoekje bij mijn netwerk-symbool onderaan heb staan. Ik kon Chrome wel openen maar geen pagina's oproepen. De probleem oplossing wees uit dat de proxyintellingen niet automatisch geladen konden worden. Ik heb al op van alles gezocht en geprobeerd maar een echte oplossing voor mijn problemen kan ik niet vinden. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Ik heb alvast een Hijack-log gemaakt:
[knip]

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ton,


ik kon ook niet meer op Facebook/hotmail i.v.m. veiligheid.
Zegt AVG dit of krijg je een soort pagina in je browser dat het niet veilig is? Maak een printscreen daarvan.

Ik ga er van uit dat je normaal op kunt starten naar het bureaublad.
- Klik op de startknop en typ in het zoekbalkje het volgende in: 'msconfig'. Als je windows XP hebt, start je Uitvoeren (Windows+R) en typ je ook 'msconfig' in (zonder aanhalingstekens).
- Pak het tabblad Opstarten voor je.
Tussen die lijst staat als het goed is UpdateTool.exe. Vink deze uit.
Als er nog meer aparte bestandsnamen tussen staan, zet ze ook hier neer. Denk aan bestandsnamen zoals dfquyifeuaid.exe en waar ook geen (bekende) fabrikant bij staat. Vink ze niet uit als je er niet zeker van bent!
- Download daarna CCleaner (http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard) En ga bij Register -> Scan naar problemen. Herstel geselecteerde problemen daarna. Voer het scannen ongeveer 3-4 keer uit totdat er geen fouten meer zijn.


Kan je wel gewone internetadressen zoals helpmij benaderen op je PC, of helemaal niets?
 
Laatst bewerkt:
Dit gaf Google Chrome aan. Na het scannen/verwijderen was deze melding niet meer aanwezig. Gisteravond heb ik ook gewoon kunnen internetten maar vanmorgen kwam de al eerder genoemde melding en kon ik niet meer op internet.
Ik kan op dit moment alles met mijn pc behalve op internet.

UpdateTool.exe staat helaas niet in de genoemde lijst, waarschijnlijk is dat het probleem. Kan het zijn dat AVG of Malmwarebytes het verwijderd heeft?

Edit: Ik heb gemerkt dat UpdateTool.exe betrekking heeft op het programma van EA, namelijk Origin. Ik zal hier eens verder naar zoeken. CCleaner heb ik ook laten lopen maar nog steeds geen internettoegang.
 
Laatst bewerkt:
Google staat vol met dit probleem, inderdaad soms met Origin. Wat is jouw besturingssysteem?


Met het internet:
Start opnieuw met Windows+R het Uitvoeren scherm uit en typ: cmd
Je krijgt een zwarte prompt voor je. Vol het volgende in: ping 127.0.0.1
Zo test je of de netwerkadapter wel goed functioneert.
Wat is de uitkomst? Als er reacties terugkomen is het goed. Hieronder een voorbeeld:
Pingen naar 127.0.0.1 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
 
Dit werkt zo te zien nog, 4 verzonden 4 ontvangen dus 0% verlies.
Het UpdateTool probleem is al opgelost aangezien ik Origin verwijderd heb. Nu de vraag waarom ik geen internet heb nog oplossen.
Chrome geeft het volgende aan, zie printscreen bijlage.
Naamloos.jpg
Deze pc, op de zelfde router aangesloten heeft wel internet en er is niks mis mee.
 
Als je bedraad internet gebruikt:
Start opnieuw met Windows+R het Uitvoeren scherm uit en typ: cmd
Je krijgt een zwarte prompt voor je. Vol het volgende in: ipconfig

Je krijgt dan informatie op je scherm. Zoek naar de instellingen van Ethernet-adapter voor LAN-verbinding.
Hieronder een voorbeeld:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: abc123
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::f880:eda5:6aaf:ed7f%12
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.254
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1


Wat is bij jou het IPv4-adres?


Als je draadloos internet gebruikt: staat de adapter waarschijnlijk uit.
Rechtermuisknop op het internet-icoontje met het gele waarschuwingsteken;
Netwerkcentrum openen;
Aan de rechterkant van het scherm, klik op Adapter instellingen wijzigen;
Hier zie je alle netwerkadapters staan. Het kan zijn dat de draadloze verbinding uit staat. Rechtermuisknop op jouw draadloze adapter, en kies de optie Inschakelen.
 
Hmm, via systeemherstel terug gezet. Heb nu wel weer internet maar virusscanners lopen nu weer dus ik hoop dat als alles weer veilig is internet het blijft doen.
 
Oké. Laat maar goed die virusscanners draaien, want in heel veel gevallen nesteld een virus zich ook in de systeemherstelpunten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan