Geen internet, maar wel MSN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonic Youth

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2002
Vrieden van mij hebben een probleem.
Ze kunnen wel op de msn maar niet via de snelkoppeling naar het internet.
Als ze de "E" aanklikken, dan gebeurt er helemaal niets.
Ze kunnen wel gewoon e-mail binnen halen via de outlook.
Ze draaien op Windows ME.
Op de computer zitten wel 2 meiden van 11 en 13, dus ik denk dat ze per ongeluk iets hebben veranderd in de instellingen.
De startpagina schiet ook steeds terug naar mysearch.com.
Wie heeft er een idee wat er aan de hand is?

De startpagina komt door spyware. Lees het eerste bericht in dit topic goed door en plaats in dat topic een hijackthis log. Een expert zal naar het log kijken en zeggen wat je moet doen.

Voor een snelkoppeling van internetverbinding denk ik dat je bij netwerkverbinding moet kijken en een snelkoppeling naar het bureablad moet maken van de verbinding.

Of kijk eens bij internet explorer, extra, internet-opties, tabblad " verbindingen" of " altijd mijn standaardverbinding" een rondje heeft.

Laatst bewerkt:
Dat van die startpagina komt denk ik ook door de nieuwe versie van msn.
Die hebben ze namelijk geinstalleerd, maar ja de meiden hebben overal "ja" geantwoord.
En dan weet je het wel he?
Maar de snelkoppeling op het bureaublad werkt ook niet.
Dus ik kan ook niet naar de site van Hijackthis.

Je bent nu toch op internet, dan download je het nu en zet het op een flop of CD.......... of stopt het als bijlage in de mail.

Dat heb ik eerder gehoord hebben ze toevallig msn plus erop geinstalleerd? Dan springt die startpagina ook steeds terug op mysearch.com.

hijackthis kun je inderdaad sturen via de mail. Als hun dan hun log weer naar jouw sturen, dan kun jij het plaatsen.

Dan moet het goedkomen denk ik. Want Pieter kan wonderen verrichten met de hijackthis logs.

Ik denk dat dat de makkelijkste oplossing is. Vertel als je je log plaatst dan ook even dat je de snelkoppeling van Internet explorer kwijt bent.

Ze kunnen trouwens ook in de verkenner internet explorer opzoeken (met de zoekfunctie van windows). Misschien dat ze hem dan kunnen starten. Zo ja, dan van die file een snelkoppeling maken.

Controleer eerst de snelkoppeling van de "e" eens. Rechts klikken en dan eigenschappen. Moet wijzen naar

C:\Program Files\Internet Explorer\Iexplore.exe

Of iets dergelijks. Waarschijnlijk is die link stuk. Is eenvoudig te herstellen als je eenmaal op die plek bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan