Geen internet meer na formateren PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

David Samara

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Ik heb mijn PC geformateerd en opnieuw geinstaleerd met Windows XP.
Alleen heb ik sindsdien geen internet meer.
Nou heb ik hier lopen zoeken wat het probleem is ik denk dat ik weet wat het is, alleen weet ik niet hoe ik het moet oplossen.
ik uitgekomen da ik bij apparaat beheer de volgende apparaten niet goed werken.
Hierbij ontbreken de stuurprogramma's

- Ethernet controller
- onbekend apparaat
- PCI device
- SM buscontroller
- Videocontroller (VGA compaibel)

Deze hebben allen een geel vraagteken (niet geinstaleerd)
Ik heb geprobeerd de apparaten opnieuw te instaleren, alleen heb ik hiervoor internet nodig.
Ook vraagt de PC naar een CD die ik bij de computer heb gekregen. (ik kreeg er geen CD bij)

Misschien weet iemand hoe ik dit moet herstellen?
Voor meer informatie post even een berichtje, dan stuur ik gelijk even terug.

David

Ik heb mijn PC geformateerd en opnieuw geinstaleerd met Windows XP.
Alleen heb ik sindsdien geen internet meer.
Nou heb ik hier lopen zoeken wat het probleem is ik denk dat ik weet wat het is, alleen weet ik niet hoe ik het moet oplossen.
ik uitgekomen da ik bij apparaat beheer de volgende apparaten niet goed werken.
Hierbij ontbreken de stuurprogramma's

- Ethernet controller
- onbekend apparaat
- PCI device
- SM buscontroller
- Videocontroller (VGA compaibel)

Deze hebben allen een geel vraagteken (niet geinstaleerd)
Ik heb geprobeerd de apparaten opnieuw te instaleren, alleen heb ik hiervoor internet nodig.
Ook vraagt de PC naar een CD die ik bij de computer heb gekregen. (ik kreeg er geen CD bij)

Misschien weet iemand hoe ik dit moet herstellen?
Voor meer informatie post even een berichtje, dan stuur ik gelijk even terug.

David

geen cd erbij??

dan drivers van je moederbord via de site van de fabrikant downloaden en op cd zetten

zal je dan ff via een andere pc moeten doen

Kan dat niet op een andere manier?
Dit hoort toch niet zo te gaan?
Of kan ik niet de drivers op een cd opslaan?

je zegt zelf dat je geen cd van je moederbord meer hebt en ook niet internet op kan

en je hebt geformateerd dus alles is/was eraf??!!

dus zeg ik download de drivers van je moederbord op een andere pc(waar je nu op zit) en zet die op cd

installeer dan die drivers vanaf die cd

Ik neem aan dat je op een of andere manier op internet kunt komen, anders zou hier ook je bericht niet staan...

Dus inderdaad downlaoden bij de fabrikant van je PC of moederbord, op cd zetten (of usb stick, MP3 speler o.i.d.) en dan installeren

Ik heb de driver geinstaleerd die ik nodig zou moeten hebben.
Dit werkt niet.

MIsschien iets nieuws:
- bij netwerkverbindingen stond bij mij voorheen altijd een LAN verbinding, nu staat er niets meer.

Eerst maar eens even een paar vraagjes:

- welk merk/type PC heb je precies
- indien niet bekend, dan welk merk en type moederbord
- welke driver heb je nu geinstalleerd
- waar heb je die vandaan

Downlaod en installeer PC Wizard (http://www.cpuid.com/pcwizard.php)
dan zie je precies wat er allemaal in je pc zit, gratis:D

Maar zijn je vraagtekens weg dan in apparaatbeheer? Denk het niet...

Maar na het installeren van die chipset drivers (wat je net gedaan hebt...) met je opnieuw de driver van de netwerkkaart installeren, dat zou nu wel moeten lukken!

download everest eens en installeer het op de pc die geen lan verbinding kan maken. Als je dit programma opent kan je perfect vinden welke ethernet adapter je hebt in je pc. Als je dit gevonden hebt download je de driver ervan en installeer je deze op de pc die geen verbinding kan maken.

Laat eventueel eens weten welke adapter erop staat of maak eens een prtscrn van de hardware.

greetz...

download everest eens en installeer het op de pc die geen lan verbinding kan maken. Als je dit programma opent kan je perfect vinden welke ethernet adapter je hebt in je pc. Als je dit gevonden hebt download je de driver ervan en installeer je deze op de pc die geen verbinding kan maken.

Laat eventueel eens weten welke adapter erop staat of maak eens een prtscrn van de hardware.

greetz...

Wanneer je het topic eerst even goed doorgelezen had, had je gezien dat PC Wizard al door TS gedownload en geinstalleerd heeft, een programma zoals Evererst dat nog meer info geeft. De door jouw voorgestelde actie heeft dus geen zin!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan