geen internet meer na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

elaine2

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Beste pc gebruikers,

Vandaag heb ik mijn pc boven geformatteerd. Er staat weer windows 2000 home edition op.
Nu had ik eerst draadloos internet via mijn Konig adapter(usb).
Na formatteren vind hij de hardware niet meer. Installatiedisc heb ik niet meer.
Wie kan mij helpen please?

Laatst bewerkt:
Dat heb ik al gedaan, maar ik kreeg onder in de taakbalk een zwart teken. De software was niet goed blijkbaar...

Heb je dat via hun support pagina verkregen?
Zoniet, probeer dat dan eens.

Je noemt geen type maar ik kom op dit:
http://www.konigelectronic.com/nl_nl/1118052
Klik daar op de Download tab voor alle mogelijkheden.
Op de tab Ondersteuning kun je de laatste software ervoor downloaden.

Je kunt ze via die pagina ook mailen.
Heb je de handleiding nog wel?

Laatst bewerkt:
Heb je Windows 2000 of Windows XP Home Edition? Windows 2000 Home Edition bestaat niet.

@tobiastheebe: Welke versie het is maakt niet veel uit: Drivers voor W2000, WinME en WinXP horen onderling compatible te zijn.
@TS: Als je de Konig's driver uitgepakt hebt, dan moet je cmp-wnusb10.rar nog uitpakken. Dat kan niet met het in Windows meegeleverde uitpakprogramma.
Je kunt daarvoor dan gebruik maken van Winrar óf (handiger, want freeware) 7-Zip.
Windows 2000 driver staat dan in de submap Drivers\Win2k van het uitgepakte cmp-wnusb10.rar bestand.

Als ik het goed zie is jouw adapter (eigenlijk) een omgekatte RT2500 USB adapter van RalinkTech. Dus zou je (als alternatief voor TheKnight's link) ook de RalinkTech drivers kunnen gebruiken: link

Tijs.

Laatst bewerkt:
plug eerst met een utp dan download je slim drivers smijt je usb erin en laat slim drivers drivers zoeken klaar

Jahoeeeeeeeeeeeee... de Konig adapter werkt.
Nu helaas het volgende probleem. Afhankelijk netwerkconfiguratie 40 bits of 140 bits krijg ik als fout bij paswoord draadloze netwerkverbinding. Dan heb ik al gelezen dat je beveiliging op WEP staat en dit WPA moet zijn.
Daar heb ik mijn provider voor gebeld, een kwartier later weten ze het niet op te lossen. De eigenschappen van de adapter is inderdaad WEP.
Nu heb ik ook mijn paswoord als hexadecimaal laten converteren...ja ja...maar die zou 10 of 26 getallen moeten zijn of 5 of 13 ASCII . Maar ik krijg 18 getallen en dat werkt niet.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, moet de beveiliging in het modem aangepast worden of van de adapter of...?

Downloaden op een andere pc of laptop, kopiëren op memory-stick of cd-rom, overbrengen naar en installeren op de nieuw geïnstalleerde pc.

Tijs.

Beste Tijs.

Deze software leest de pc niet. Het is Windows XP home edition

In je startposting heb je het toch duidelijk over Windows 2000.
Service Pack 3 voor Windows XP NL: link

Tijs.

Ik word er weemoedig van!
Als ik XP pakket 2 erop zet kan ik de resolutie niet meer aanpassen. Raar beeld dus....
Hoe moeilijk kan het zijn om een WEP/WPA sleutel in te vullen om op internet te komen.
Voor het formatteren deed hij het prima!

Windows installer 4.5- die geeft de pagina niet weer.
Internet explorer 8 geeft deze laptop aan dat ie oud is, ik heb hier 10 op zitten. Is laptop met windows 7 waar ik de downloads mee moet doen.

@theKnight:
De link achter 1 is fout. Er staat =" voor de http.

Oke wolf Ilja,

Dat zal ik doen. Wederom bedankt!
Ik zal je op de hoogte houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan