Geen internet meer na herinstall XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakaaz

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Berichten
59
Goedemiddag,

Er is een pc die opnieuw is geinstalleerd hier thuis, met win xp.
Ik kom echter niet verder omdat op deze pc het internet het niet doet, ik krijg het niet voor elkaar om de instellingen goed te krijgen. Op andere pc's doet het internet het wel nog steeds en wifi doet t ook gewoon. Dus aan router/modem ligt het niet.

Als ik bij de instellingen de nieuwe verbinding wil maken vind hij geen lan oid en krijg ik dus zo'n prachtige wizard met opties die niets uithalen..
Enig idee hoe dit op te lossen is?

Geen idee of er meer informatie nodig is, geef even een gil als dit wel zo is :)
Alvast bedankt.

Kirsten
 
kijk ff bij apparaatbeheeer of er gele uitroep tekens staan....ik denk dat je drivers voor je netwerkkaart niet geinstaleerd zijn.
 
Hoi,
heb je ook de netwerkkaart-driver geïnstalleerd?
Kijk eens bij apparaatbeheer of er gele vraagtekens staan.
Rechtsklik op "mijn computer" eigenschappen>hardware>apparaatbeheer (geloof ik). Is alweer een tijd geleden dat ik xp heb opgestart. :D
 
Hmm naja ik heb even gekeken.
Staan uberhaupt geen netwerkadapters/modems in apparaatbeheer.
Wel onbekende dingen: bij PCI brug en sm-buscontroller staan gele vraagtekens.

Misschien heel dom hoor, maar ik heb geen idee wat ik moet installeren.
Heb al eerder geprobeerd een modem te selecteren, dan moet ik kiezen tussen allemaal soorten bps modems.
Werkte overigens niet nadat ik er een had gekozen (puur op de gok haha.)

Werk zelf met win7 en kan ook echt niet meer met xp overweg merk ik nu.. :D

Edit; wizard netwerk instellen is dus niet gelukt eerder vandaag...
 
Geef de specs door van je pc/laptop (merk,type,serienr.)
Download (via een andere pc en dan overzetten d.m.v. usb-stick) evt. PcWizard2010 om je onderdelen te achterhalen.
 
Laatst bewerkt:
Drivers voor XP hier
Ik denk dat jij klaar bent (qua bedraad netwerk dan) als je de NVIDIA all in 1 driver package ver: 5.10 installeert.

Tijs.
 
Fijn dat het geholpen heeft. :)

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
@pindakaaz kale links plaatsen zonder er iets bij te vermelden is niet toegestaan.
 
@Huijb, sorry was ik niet van op de hoogte, volgende keer beter!
@dnties, done :)

Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan