Geen internet meer op mijn tweede pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunshine88

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Ik heb 6 maanden lang gebruik gemaakt van een DC202v6 router. Tot voor kort heeft die altijd prima gewerkt. Nou heb ik nog alleen internet op de pc die direct verbonden is met mijn modem.

Beide pc's draaien op windows xp. Dus ik hoef niks in te stellen. Daarmee bedoel ik dat de pc al vanzelf staat geselecteerd op automatisch ip en dns laten toewijzen.

Oh jah, als ik b.v op msn aanmeld, en niet kan aanmelden, dan doe ik probleem oplossen. En wordt er aangegeven dat de DNS geen IP kan doorgeven...

De pc die niet direct verbonden is met de modem, geeft aan dat ik gewoon verbonden ben met het internet. En toch kan ik niet op internet.

Het probleem ligt denk ik niet aan de router, want heb het geruild voor een nieuwe en nog steeds geen verbinding:(.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. (uitleg graag in jipenjanneke taal want heb neit zo veel verstand van computers)

enne ik maak gebruik van Chello (upc)

Laatst bewerkt:
Je zult toch de gegevens van je provider in de router moeten instellen anders krijg je nooit verbinding, staat wel beschreven in de gebruiksaanwijzing.

Je zult toch de gegevens van je provider in de router moeten instellen anders krijg je nooit verbinding, staat wel beschreven in de gebruiksaanwijzing.

heb ik gedaan ja..en resetten oo k geprobeerd tevergeefs:(

Kun je wel in de router komen als je de modem nog niet hebt aangesloten dus allen met utp kabel in de router.

Kun je wel in de router komen als je de modem nog niet hebt aangesloten dus allen met utp kabel in de router.

Dat heb ik niet geprobeerd..En eerlijk gezegd ik ook niet hoe dat moet:o, moet ik dan gewoon de upc kabel in de router doen?? maar hoe kan ik dan checken of ik internet heb?

Want dat staat de modem toch uit..

hoe heb je het netwerk aangesloten normaal is het zo:
Modem dan met utp kabeltje naar de router en van daar draadloos naar de pc.
Maar als je de router dus wilt instellen zul je eerts een utpkabel vanuit de pc naar de router moeten om hem in te stellen met de gegevens van je provider. gooi de modem kabel dan even uit de router om hem in te stellen.

Wat voot merk en type en versie router heb je?

hoe heb je het netwerk aangesloten normaal is het zo:
Modem dan met utp kabeltje naar de router en van daar draadloos naar de pc.
Maar als je de router dus wilt instellen zul je eerts een utpkabel vanuit de pc naar de router moeten om hem in te stellen met de gegevens van je provider. gooi de modem kabel dan even uit de router om hem in te stellen.

Wat voot merk en type en versie router heb je?

huh draadloos...deze router is niet draad loos t gaat om een DC202 v6 van sitecom en de modem is van het merk arris modelnr: tm402b

Of met kabeltje dus niet draadloos maar het verhaal blijft het zelfde je moet de gegevens van je provider in de router invoeren.
Kijk even bij sitecom voor je

Of met kabeltje dus niet draadloos maar het verhaal blijft het zelfde je moet de gegevens van je provider in de router invoeren.
Kijk even bij sitecom voor je

ok thx volgens mij moet dat via 192.168.0.1 als je dat bedoeld..done that...en dat moet toch gebeuren op de pc die neit direct verbonden is met de modem..of moet dat op de hostpc

1. Start uw webbrowser (bijvoorbeeld Internet Explorer).
2. Typ het volgende in de adresbalk: 192.168.0.1, en druk op [ENTER]
3. Voer als uw gebruikersnaam in: admin, en als uw wachtwoord: admin, en klik op
OK.
4. U ziet nu de beginpagina van uw router.

1. Klik links bovenin het scherm op ‘Wizard’.
2. Druk op ‘Volgende’ (Next), en selecteer uw land en provider en/of modem.
3. Druk nogmaals op ‘Volgende’ (Next), en vul (afhankelijk van uw provider) uw
gebruikersnaam en wachtwoord in, Kloon het MAC-adres of geef uw host- of
computernaam aan.
4. Druk nogmaals op ‘Volgende’, en vervolgens ‘Opnieuw opstarten’ (Reboot)
5. Zodra de router opnieuw is gestart, ziet u het beginscherm weer terug. Wacht nu
zo’n 20 seconden om de router te laten verbinden met het internet.
VOLTOOID
Uw computer moet nu verbinding kunnen maken met het internet.

dit moet ik toch doen op de computer die niet direct is verbonden met de modem zo ja..heb ik al heel vaak gedaan..toch bedankt voor je hulp:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan