Geen internet meer op nieuw toegevoegde draadloze netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ja rune

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Sinds een aantal maanden krijg ik geen internet meer als ik verbinding maak met nieuw toegevoegde netwerken. Mijn laptop ziet de aanwezige draadloze netwerken wel, ik kan ook verbinding maken met die draadloze netwerken (krijg dan bijv. ook gewoon dat de Signaalsterkte uitstekend is enzo), maar als ik dan een intnetpagina wil openen laadt hij hem gewoon niet. Dat is bij elke nieuw netwerk zo.

De netwerken waar ik voor die tijd al een verbinding mee hebt gemaakt en op gesurft hebt werken nog wel gewoon. Dat is thuis bij mijn ouders en op mijn kamer in Nijmegen.

Vaag kan ik me herinneren dat ik indertijd iets heb veranderd, ergens bij instellingen zodat een bedraad netwerk het wel weer deed, maar sindsdien kan ik dus niet meer internetten op nieuwe toegevoegde draadloze netwerken (wel verbinding maken dus).

P.S. ik krijg sindsdien ook best vaak het venster bij opstarten van internet (thuis en Nijmegen) dat hij geen verbinding heeft en dan vraagt hij of ik 'Offline wil werken' of 'Verbinding wil maken', en dan kies ik 'verbinding maken' en dan werkt het verder wel gewoon goed.

Het lijkt hier als of er naar een ipadres gezocht wordt om de verbinding te maken.
kijk naar je internet instellingen als er bij lan ( netwerk) instellingen een ipadres is ingevuld bij proxy.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan