Geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Hoi,

Ik had gisteren een pop up killer geinstalleerd, alleen had ik daar gisteren al genoeg van en heb deze verwijderd (via configuratie scherm - software).

Sinds dien heb ik geen internet meer.

ALs ik ga pingen naar een www adres krijg ik geen "connection"
Bij pingen naar een ip adres krijg ik wel "connection"
De lampjes van de modum die moeten branden, branden.

Ik heb iemand gesproken dat de DNS server niet goed is en dat ik windows opnieuw moet installeren. Ook moet ik dan nieuwe drivers van me netwerk kaart downloaden.
Ik heb dit probleem,van geen internet vaker gehad en toen was het nog wel oplosbaar, volgens mij via netwerk instellingen, maar hoe, geen idee.

Wie kan mij tips geven om dit op te lossen.
Alvast bedankt.

Herinstalleren van windows kan altijd nog, lijkt me niet de meest voor de hand liggende optie in dit geval.

Ga eerst eens kijken bij de instellingen van je netwerkkaart of alle info daar nog wel juist is.
Kijk vooral even naar je DNS die daar staan en of die de juiste zijn. Kijk verder in IE eens of daar een proxy-server staat die daar niet hoort.

Verder zou ik ook niet echt weten waar je een popup-killer voor nodig bent, zowel de nieuwere IE versies als firefox hebben dit al standaard aan boord, niet helemaal optimaal, maar het meeste houden te toch wel tegen.

Hoe kan ik dan bekijken in IE of er een foute/verkeerde proxy server bij staat.

Zou eventueel systeem herstel werken?
En als ik dat doe ben ik dan alle bestanden kwijt die ik heb opgeslagen in de laatste paar dagen?

Systeem herstel zou kunnen werken, zelf weinig ervaring mee, staat bij mij standaard uit.
Bestanden zul je er niet door verliezen. Systeem herstel hersteld alleen systeem-instellingen en het register, het verwijderd dus geen bestanden die je zelf hebt aangemaakt.

Proxy: in IE naar extra-> internet-opties -> tabblad verbindingen -> lan-instellingen

Hoe zat het met de instellingen van je netwerkkaart ?

welke gegevens van de netwerk kaart heb je precies nodig?

En waar kan ik deze vinden?

Ik ben net terug van pauze en kan pas morgen de informatie doorgeven aan jullie / jou

Ik had gisteren nog een keer Hijjack gedraaid en daar kwam de volgende regel in te staan:

010 - Broken internet access because of LSP provider 'fbm.dll' missing.

Iemand nu een idee of heeft iemand dit bestand op zijn computer staan en zo ja, waar dan?

Daar schijnt een lsp fix voor te zijn, hier gelezen:
http://www.mytechsupport.ca/support/topic.asp?TOPIC_ID=5083 Ik raad je aan een Hijack This Log te plaatsen en door experts te laten nakijken.

* Lees dit bericht eerst goed door: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

* Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

* Zie ook deze mededeling, waarom je de Hijackthis log op een ander forum moet plaatsen: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

Ik probeer daar een post op die ene site neer te zetten, Mytechsupport, maar dat lukt voor geen meter. Ik heb me geregistreerd daar en zelfs dan lukt het niet om een topic te plaatsen :confused:

Dan maar op ASO forum. Alleen moet ik daar nogal lang wachten omdat er iemand op vakantie is had ik begrepen....

Geplaatst door Disturbed
Ik probeer daar een post op die ene site neer te zetten, Mytechsupport, maar dat lukt voor geen meter. Ik heb me geregistreerd daar en zelfs dan lukt het niet om een topic te plaatsen :confused:

Dan maar op ASO forum. Alleen moet ik daar nogal lang wachten omdat er iemand op vakantie is had ik begrepen....

Ik ben niet op vakantie hoor...

Had ik begrepen van iemand.....

Maar ik heb in ieder geval even een nieuwe reactie geplaatst op het ASO Forum.

jah sorry kwas te vroeg.

Ik ga straks even kijken of het me lukt.

Heb het programmaatje op diskette en ook maar even op cd-rom gezet.
Ben benieuwd. Ik laat morgen even meer weten, moet dan toch weer werken.

Alvast bedankt in ieder geval :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan