Geen internet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Paniek!!!

Ik heb geen internet meer, door mijn eigen schuld.??

Mijn pc en laptop bezitten xp
pc aangesloten op de modem Breedband (chello) via een (onbekend merk) router met wireless aansluiting.
De pc en internet perfect, alleen de laptop, en de vandaag nieuw aangeschafte laptop van ALDI ( medion) krijg ik niet op Internet.Beiden Wireless.
Mijn oudere laptop altijd perfect gewerkt op Internet via Wireless.

Wat zou ik verkeerd ingesteld hebben.??

nee hoor, er is nix VERKEERD ingesteld, er is nog NIX ingesteld.

Je zult je nieuwe pc eerst moeten laten zoeken naar jouw wireles netwerk:

start>instellingen>netwerkverbindingen

rechtsklik op je draadloze netwerkkaart/verbinding en kies voor "draadloze netwerken weergeven".

Daar kies je jouw netwerk en klik op "verbinding maken".

Nu wordt waarschijnlijk naar een WEP of WPA sleutel gevraagt, die kun je vanaf de pc MET verbinding opzoeken in je router.

beste confictius.

reeds uitgevoerd, mijn laptopjes ( beiden) hebben nu kontact met "mijn draadloze verbinding:" Signaalsterkte uitstekend, Status Verbonden.

Nog niet internet>>> Kan server niet vinden.

Er werd niet gevraagd naar WEB oid.??

o ja ff getest met rechtstreekse kabel aansluiting Helaas ook geen Internet????

Dat betekend waarschijnlijk dat je verbinding niet beveiligt is. Ga eens in je router op zoek naar een venstertje als deze:
wep.jpg

Het kan ook zijn dat je MAC filtering aan staat. Zoek in je router eens naar iets als MAC control.

mac.jpg

In dit venster geef ik aan dat bepaalde pc's wel in het netwerk mogen maar geen verbinding mogen maken met Internet.

Laatst bewerkt:
weet niet wat oorzaak is geweest, heb router gereset en alle gegevens opnieuw ingesteld.

pfffffffffffffff gelukt.

Maar wel bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan