Geen internet met explorer op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim0079

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Berichten
7
Hallo,

Ik heb gisteren een lan verbinding tussen mijn pc en mijn laptop gelegd.
Het is niet draadloos maar met een kabel.
Het ip adres op men laptop heb ik handmatig en automatisch geconfigureerd maar ik kreeg geen verbinding. Vandaag had iemand me gezegd via explorer de "proxyserver niet gebruiken voor lokale adressen" uit te vinken. Zo gezegd, zo gedaan. Maar via explorer heb ik nog altijd geen internet. Wat raar is, ik kan wel online games spelen zoals "dammen op het internet". Ik denk dat de instellingen via explorer moeten gebeuren.
Zou iemand mij kunnen helpen?
Alvast bedankt!
 
Hallo !

Rechtstreeks, zonder router ?

Heb je dan wel een z.g. crosslinkkabel gebruikt ?

Wizzard:"Thuisnetwerk instellen"op beide PC's gebruikt ?

Greetz,

Harry.
 
Ja Harry, de verbinding is rechtstreeks via een netwerkkaart.
Thuisnetwerk instellen heb ik niet geprobeerd omdat er reeds een lan-icoontje is aangemaakt op men pc en op men laptop.
 
En heb je de goede kabel ?

Greetz,

Harry.
 
Ja hoor, ik heb een crossover. Er is verbinding met internet want ik kan online dammen via start-->ontspanning. Maar via explorer kan ik geen sites openen.
Groetjes
 
Probeer es vanaf je laptop eerst je desktop te pingen en dan je provider !

Start - Uitvoeren - cmd - ping " ip-adres" achter de prompt.

Greetz,

Harry.
 
"Ping-aanvraag kan host ip adress niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw." krijg ik als bericht. Ik heb ondertussen ook geprobeerd mijn C-schijf van mijn pc te delen, maar deze vind ik ook niet terug bij netwerklocaties.
Groetjes
 
Dus waarschijnlijk even opnieuw dat thuisnetwerk aanmaken...... daar lijkt het erg sterk op... dan weet elke pc ook weer waar ie het internet moet halen.....
 
Dat heb ik al geprobeerd. Via mijn pc is dat geen probleem, via mijn laptop wel. Daar is al een lan ingesteld en verder kan ik geen netwerk instellen.
 
Misschien weet je iets meer met het feit dat ik als ik ping van mijn laptop naar pc dat ik de pakketten terug ontvang en als ik via de prompt van mijn pc naar het ip adres van mijn laptop ping, dan krijg ik geen pakketten terug :confused:
 
correctie: nu is het wel gelukt: 4 pakketten verzonden, 4 ontvangen, maar ik heb nog altijd geen internet via explorer :(
 
Hallo !

Leg de XP-CD es in de CD-speler van de laptop, kies voor: andere taken uitvoeren, dan: een thuisnetwerk instellen.

Hoe moet je laptop anders weten waar ie z'n internet vandaan moet halen ?
Wat lukt daar niet aan ?

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan