geen internet (met kabel) op me pc maar wel wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op juiste plaats op router/modem en op desktop?
Sommige desktops hebben soms 2 etherhetpoorten ( een onboard en zelfstandig).

Cable ok? Andere proberen.
Zie drivers: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=3253418&swLangOid=7

Overigens zijn er geen Win7 drivers voor deze desktop!
Blijkbaar vooraf niet gecontroleerd.
Dan mag je van geluk spreken dat je alles aan de praat krijgt!

Laatst bewerkt:
Kijk nu eens bij Apparatenbeheer.
Staat de netwerkkaart er nu wel?
Even op + clicken.
Is deze ingeschakeld?

Geen foutmelding?

Al herstart?
Al andere kabel geprobeerd?
Toestemming aan Firewall gegeven?

Ik heb al herstart en firewall uitgeschakeld. Ik heb 3 verschillende kabels. Ik denk niet dat ze alle 3 kapot zijn

Tik in een Command window eens de opdracht IPCONFIG
En laat dan hier zien wat deze terug geeft.

30hr1w3.jpg

Het lijkt er sterk op dat de Local LAN op dat moederbord niet meer werkt. Als je nog een losse PCI netwerkkaart hebt liggen zou je die er eens in moeten proberen.

Ik heb geen pci kaart en achter mijn systeemkast brand er wel een groen lampje en een oranje lampje

Dat geeft toch aan dat die werkt?

Dat zou je dan zeggen inderdaad. Maar Windows geeft aan dat hij niet werkt. Dus dan is hij hardwarematig defect of de chipsetdrivers zijn niet (goed) geïnstalleerd.

Ik kan wel snel pci netwerk kaart regelen
pci lan kaart van linksys model nr lne100tx v5.1

Is dat een optie ?

Dat is een prima kaartje en als je de gelegenheid hebt zou ik het in ieder geval proberen.

Edmoor, ga je niet voorbij aan het feit dat deze desktop wellicht helemaal niet Win7 ready is?

Er zijn immers ook geen drivers voor Win7 op de HP site beschikbaar.

Die zijn er wel voor netwerkkaart die hij wil gaan proberen. Niet geschoten is altijd mis :)

Ik ga nog voor de zekerheid bellen naar me provider morgen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Je internet provider staat hier helemaal los van. Als je op andere apparaten wel een internet verbinding hebt dan werkt datgene dat je provider hoort te regelen gewoon.

Klopt je hebt gelijk alleen ik ben bang dat me geluidskaart ook niet doet. Ik kan een pci netwerk halen maar ik vrees dat ik een ander probleem heb met geluid

Je hebt de pc laten installeren.
Heeft deze persoon alles getest?
Als dit een professional is, TERUGBRENGEN!

Waarom heb je deze eigen laten installeren, had je problemen dan?
Waren het gelijksoortige problemen?

Of ga terug naar het besturingsssysteem waar wel alle drivers beschikbaar voor zijn.

Laatst bewerkt:
De reden dat pc had opnieuw had laten installeren is me pc nam ineens extreem veel ruimte in beslag. Ik had ook nieuwe sodtware nodig zoals adobe audition, Sony vegas en kreeg de legitieme versie erbij. Alleen ik heb het idee dat de pc onderweg kapot is gegaan. Er staat dat alle drivers beschikbaar is behalve 1 videodriver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan