Ik word helemaal %^$%#$^#^%!!!!!
Het volgende:
Heb twee computers (waarvan een laptop), beide met XP.
Heb vandaag gekocht:
-PCMCIA van Eminent om draadloos te kunnen internetten
-Ethernetkaartje voor in de "vaste" pc
-Eminent EM4114 Adsl modem EN router in1
Wat nu:
als ik de laptop opstart vind hij het netwerk. Ook de pc geeft aan dat het netwerk inorde is. (router zit met kabel in de ethernetkaart van de "vaste" pc)
Als ik op internet wil lukt het me gewoon niet.
De welbekende witte pagina verschijnt.
Als ik de modem in wil stellen (via 192.168.123...... in de browser) kan ik netjes inloggen
en modeminstellingen instellen...echter...
er wordt mooi gezegd dat ik naar het menu "PROVIDER" moet gaan en daar even de juiste provider moet selecteren....nou die optie staat er al niet eens tussen.
Ik heb adsl Family van Versatel. Mijn prio is de modem aan de gang te krijgen,
het draadloze netwerk komt daarna wel.
Als ik via de handleiding een internetverbinding maak en dan volgens diezelfde handleiding ga naar UITVOEREN en daar intoets IPCONFIG/RELEASE en IPCONFIG/RENEW
komt er van alles te staan, ook ip-adressen echter Windows Xp geeft in een tekstballon aan dat: "Het netwerk heeft geen netwerkadres aan de computer gegeven"
Ook als ik bij de modeminstellingen kijk zoals ik omschreef ( via 192.168.123...... in de browser) staan er GEEN ip-adressen genoemd, dit hoort wel...
Wie kan mij aub helpen? Koop ik voor 160,- spullen en werkt het nog niet
Het volgende:
Heb twee computers (waarvan een laptop), beide met XP.
Heb vandaag gekocht:
-PCMCIA van Eminent om draadloos te kunnen internetten
-Ethernetkaartje voor in de "vaste" pc
-Eminent EM4114 Adsl modem EN router in1
Wat nu:
als ik de laptop opstart vind hij het netwerk. Ook de pc geeft aan dat het netwerk inorde is. (router zit met kabel in de ethernetkaart van de "vaste" pc)
Als ik op internet wil lukt het me gewoon niet.
De welbekende witte pagina verschijnt.
Als ik de modem in wil stellen (via 192.168.123...... in de browser) kan ik netjes inloggen
en modeminstellingen instellen...echter...
er wordt mooi gezegd dat ik naar het menu "PROVIDER" moet gaan en daar even de juiste provider moet selecteren....nou die optie staat er al niet eens tussen.
Ik heb adsl Family van Versatel. Mijn prio is de modem aan de gang te krijgen,
het draadloze netwerk komt daarna wel.
Als ik via de handleiding een internetverbinding maak en dan volgens diezelfde handleiding ga naar UITVOEREN en daar intoets IPCONFIG/RELEASE en IPCONFIG/RENEW
komt er van alles te staan, ook ip-adressen echter Windows Xp geeft in een tekstballon aan dat: "Het netwerk heeft geen netwerkadres aan de computer gegeven"
Ook als ik bij de modeminstellingen kijk zoals ik omschreef ( via 192.168.123...... in de browser) staan er GEEN ip-adressen genoemd, dit hoort wel...
Wie kan mij aub helpen? Koop ik voor 160,- spullen en werkt het nog niet
Laatst bewerkt door een moderator: