Geen internet met Versatel Family en Eminent modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jospen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
Ik word helemaal %^$%#$^#^%!!!!!

Het volgende:

Heb twee computers (waarvan een laptop), beide met XP.
Heb vandaag gekocht:

-PCMCIA van Eminent om draadloos te kunnen internetten
-Ethernetkaartje voor in de "vaste" pc
-Eminent EM4114 Adsl modem EN router in1

Wat nu:

als ik de laptop opstart vind hij het netwerk. Ook de pc geeft aan dat het netwerk inorde is. (router zit met kabel in de ethernetkaart van de "vaste" pc)

Als ik op internet wil lukt het me gewoon niet.
De welbekende witte pagina verschijnt.
Als ik de modem in wil stellen (via 192.168.123...... in de browser) kan ik netjes inloggen
en modeminstellingen instellen...echter...
er wordt mooi gezegd dat ik naar het menu "PROVIDER" moet gaan en daar even de juiste provider moet selecteren....nou die optie staat er al niet eens tussen.

Ik heb adsl Family van Versatel. Mijn prio is de modem aan de gang te krijgen,
het draadloze netwerk komt daarna wel.

Als ik via de handleiding een internetverbinding maak en dan volgens diezelfde handleiding ga naar UITVOEREN en daar intoets IPCONFIG/RELEASE en IPCONFIG/RENEW
komt er van alles te staan, ook ip-adressen echter Windows Xp geeft in een tekstballon aan dat: "Het netwerk heeft geen netwerkadres aan de computer gegeven"

Ook als ik bij de modeminstellingen kijk zoals ik omschreef ( via 192.168.123...... in de browser) staan er GEEN ip-adressen genoemd, dit hoort wel...

Wie kan mij aub helpen? Koop ik voor 160,- spullen en werkt het nog niet

Laatst bewerkt door een moderator:
er wordt mooi gezegd dat ik naar het menu "PROVIDER" moet gaan en daar even de juiste provider moet selecteren....nou die optie staat er al niet eens tussen.

Je hebt blijkbaar het deel van de router ingevuld maar nog niet het inloggen naar de provider toe. Ik ken jouw router niet dus verder kan ik je niet helpen maar je moet minimaal zoeken naar de mogelijkheid om ergens je inlognaam voor je provider en wachtwoord invullen.
Anders kan het lang gaan duren.

Was er geen mogelijkheid tot 'automatisch ip verkrijgen? '

Weet je zeker dat het 192.168.123 is en geen 192.168.1.01?

bedank voor je snelle reactie.

hier zie je het soort menu van Eminent: http://www.fulladsl.be/technical/Eminent/Eminent4114_4115.htm

Als ik intoets bij "UITVOEREN" komt er hetvolgende uit:

Ipconfig/renw:

Ip:192.168.123.151
Subnet: 255.255.255.0
Stand.gateway: 192.168.123.254

Als ik intoets "ipconfig/release" komt er:

"Medium ontkoppeld, ip adres 0.0.0.0"

Ik heb zoals ik zei de modem/router met utp aangesloten op de geinstalleerde ethernetkaart. Hoef ik de modem zelf verder nergens te installeren ofzo...?

Weet je, ook al ken ik je modem niet, ik zou je proberen te helpen maar ik kan die schermpjes niet lezen, dat wordt dus wel erg moeilijk.

Klik op ‘Reboot’ om de instellingen op te slaan en de EM4114/4115 opnieuw op te starten met de nieuwe instellingen.

Dit heb je gedaan?
Ook las ik dat je inderdaad automatisch een ip adres zo moeten krijgen.

Ik heb zoals ik zei de modem/router met utp aangesloten op de geinstalleerde ethernetkaart. Hoef ik de modem zelf verder nergens te installeren ofzo...?
Nee, normaal gesproken draai je de cd en vervolgens ga je de configuratie in. Je krijgt dan het router gedeelte en het provider gedeelte.

Laatst bewerkt:
Jij bent me er ook eentje :D Het is de vraag of ik je kan helpen maar ik zal em downloaden. Straks pas ik dit bericht aan.

Punt 2.2.2 (Windows XP)
Dit heb je allemaal precies opgevolgd?

Punt 2.3 ook?

Punt 3.1 heeft het over een 0.0.0.0 ip nummer. Als hier wat anders stond had je verbinding. Klopte dat?

Punt 3.3 Firewall instellingen al overgenomen? Is me niet duidelijk of het nu bij jouw instellingen hoort of wireless lan kwaad kan het niet.

Je hebt gelijk wat je provider betreft...ik zag maar 1 ding en daarin hadden ze het over een virtuele server en Dynamic DNS/

Overigens wel een hele duidelijke uitleg van alles!

Laatst bewerkt:
Punt 2.2.2 (Windows XP)

Helemaal gevolgt, maar wel met een vreemde uitkomst bij "ipconfig/release"
uitkomst: medium ontkoppeld..... ip-adres 0.0.0.0 EN een foutmelding van XP zelf
over het niet toewijzen van een netwerkadres

Punt 2.3

Helemaal doorlopen, geen bijzonderheden

PUNT 3.0 KAN DUS NIET!?!

Punt 3.1 heeft het over een 0.0.0.0 ip nummer. Als hier wat anders stond had je verbinding. Klopte dat?

Ik heb daar dus gewoon 0.0.0.0 staan....

Punt 3.3 Firewall instellingen al overgenomen? Is me niet duidelijk of het nu bij jouw instellingen hoort of wireless lan kwaad kan het niet.

Bewust de firewall helemaal even uitgezet

Je hebt gelijk wat je provider betreft...ik zag maar 1 ding en daarin hadden ze het over een virtuele server en Dynamic DNS/

ben al zo`n leek...

Punt 2.2.2 (Windows XP)

Helemaal gevolgt, maar wel met een vreemde uitkomst bij "ipconfig/release"
uitkomst: medium ontkoppeld..... ip-adres 0.0.0.0 EN een foutmelding van XP zelf
over het niet toewijzen van een netwerkadres

Punt 2.3

Helemaal doorlopen, geen bijzonderheden

PUNT 3.0 KAN DUS NIET!?!

Ik heb daar dus gewoon 0.0.0.0 staan....

Bewust de firewall helemaal even uitgezet

ben al zo`n leek...

ps:
http://www.mijnalbum.nl/Album=HTO6RZYB

voor een screenshot

Hoeveel lampjes zie je eigenlijk op die router en hoeveel branden er?

Ik las het volgende n.l.
maar zat de crosscable wel in de laptop??
Die geeft namelijk aan "Status van medium …….: medium ontkoppeld " dit betekent dat er geen netwerkkabel in zit.
mocht je kabel er wel inzitten dan is er iets mis met de kabel.

Wat staat er bij je verbinding die je gemaakt hebt?
Lan of snelle internetverbinding? In jouw bijlage zie ik iets staan van bridged.

In totaal 10 lampjes;

1x usb (uit, alleen aan als er een printer aan hangt)
1xPower (aan)
4xLan (waarvan 1 aan, waar de kabel nu inzit)
1xWL (aan)
1xDSL (aan, waar de adslkabel inzit)
1xSH-Time (aan)
1x M1 (KNIPPERT .........!!!)

ik heb nu deze modem direct (via ethernetkaart) op de vaste pc he..
verder zijn er geen mogelijkheden om hem aan te sluiten

Ps Bridged rfc...1486 of iets dat erop lijkt was goed volgens Versatel

Hij geeft aan: LAN of SNELLE internetverbinding:

Met daarbij LAN-verbinding (6) "VERBONDEN"

EN:

INTERNET GATEWAY:
Internet-verbinding
Met daarbij "Uitgeschakeld"
(Als ik daarop klik schakelt hij in, zegt verbonden, maar de status blijft "uitgeschakeld"

Laatst bewerkt:
Topictitel aangepast. ''hellup'' zegt niet zoveel over het probleem

snap er niets meer van..

start hem net op en hij werkt!

misschien toch de firewall die blokkeerde...

BEDANKT!

INTERNET GATEWAY:
Internet-verbinding
Met daarbij "Uitgeschakeld"
(Als ik daarop klik schakelt hij in, zegt verbonden, maar de status blijft "uitgeschakeld"

Heel vreemd maar gelukkig werkt het weer!!!
Sommige dingen moet je maar niet willen snappen :D
In ieder geval moet je zeker altijd je firewall uit doen als je de router instelt.

groetjes en graag gedaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan