Geen internet na aansluiting nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

gillded

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Hallo beste Helpmij mensen,

Ik had een probleem met mijn internet, namelijk dat hij het ineens niet meer doet :confused:

Wij ( Hier thuis ) hebben een nieuwe NETGEAR FS608v3 router gekocht met 8 hub's, na aansluiting werkte het goed maar bij mijn broer niet, hij gaf dat er een probleem was met zijn DNS.

Toen ik net terug kwam uit de douche en boven op mijn internet probeerde te gaan was hij in eens weg, en bij mijn broer doet die het nu wel...

Hij geeft een melding "Local Area Connection" does not have a valid IP Configuration.

Hij heeft het de heletijd wel gedaan, dus ik neem aan dat het geen driver fout is, tis een plug & play router, dus router drives hoeven ook niet.

even de standaard info :
Router : NETGEAR FS608v3
Firewall & antivirus : Voor zo ver ik weet alleen standaard Windows firewall.

Heb al gegoogeld maar kon nou niet echt iets vinden wat nuttig was of wat ik begreep ( bijv. Deze)

Alvast bedankt,
Gillded

Het klinkt alsof je ip-range te kort schiet.
Dus van 192.168.2.100 t/m x.x.x.150 ofzo instellen (50 ip-nummers)

is het een ziggo aansluiting?

hoe heb je de router aangesloten.
wel de spanning van het modem er afgehad.
ook de eerste aangesloten computer wel uit staan voordat de router en modem aangesloten werden.

normaal bij ziggo.

modem uit
utp kabel niet in de router.
router uit.
kabel van computer naar router niet aansluiten.
computer uit

modem aan.
volledig laten opstarten zo dat alle lampjes het weer doen.
dan utp kabel tussen modem en router aansluiten
dan spanning op router.
wacht tot router volledig is opgestart.
dan utp kabel tussen router en computer aansluiten
nu computer aansluiten.

nu zou alles het normaal moeten doen.

Oké, ik zal het zometeen/morgen vroeg even proberen.

Alvast enorm bedankt voor de hulp en als het niet werkt laat ik het even horen ! ;)

Edit:

Als dit trouwens het probleem is ( dat die niet goed aangesloten is ), zou dan niet het hele huis geen internet moeten hebben, want het is alleen mijn computer, en de rest doet het wel ...

Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost, bleek dat het object wat wij hadden gekocht geen router maar een switch was, en dus niet geschikt voor het onderverdelen van het internet ( oeps ).
Dit kregen wij te horen van de zeer behulpzame man bij de Netgear klanten service.

We hebben nu een nieuwe router gekocht, en deze doet het wel, toch iedereen nog bedankt voor de reacties :thumb:

Greetings,
Gillded

Een switch is uitermate geschikt om je internet signaal te delen.

Maar:
Een switch maakt zelf geen interne ip-nummers aan. (192.168.x.x)
Zodoende krijg je telkens maar 1 pc die internet krijgt.
Een switch vraagt ip-nummers aan de router en geeft deze door aan alle vragende pc's.
Normaal gebruik je een switch op een plaats waar te weinig kabels vanaf de router beschikbaar zijn.
Bijvoorbeeld op zolder, als daar maar 1 kabel ligt. Dan kun je met een switch meerdere pc's aansluiten.

Een router genereerd zelf wel interne ip-nummers (192.168.x.x)
Een doorsnee router kan 100 bekabelde en 100 draadloze ip-nummers aan.
Op 1 bekabelde uitgang 1 of meerdere switches.....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan