Geen internet na firmware update tplink WR1043ND

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thom1

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
12
Router: TP-link WR1043ND
Besturingssysteem: Windows 7
Modem: tele2

Gisteren heb ik de nieuwe firmware erop gegooid en sindsdien kan ik via de router geen verbinding meer maken met internet. Bij de vorige firmware had ik de router met de modem verbonden via modem LAN -> router LAN. Nu werkt dit opeens niet meer, bij quick setup geeft hij aan dat de kabel niet verbonden is.. Dus heb ik hem bij de router in de WAN gestopt; geen resultaat.
Bij de router heb ik ook al DHCP uitgezet, omdat dat ergens werd aan geraden ook niets.
Als ik probleem oplossen doe bij windows geeft hij het volgende aan:
"DNS lookup failed" maar dat komt weer omdat ik geen internet verbinding heb?
Hoe krijg ik wel weer verbinding met internet via de router?
 
Nee, dat had ik al geprobeerd..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stel de internet-instellingen opnieuw in.
 
Bij de modem bedoel je?
Ik heb zowel de ip-adressen van de router als modem al veranderd. Wat zou ik nog meer moeten veranderen? Heb de "quick setup" ook al diverse malen geprobeerd.
 
Bij de router.
Dan moet je iets van Automatic Configuration of DHCP kiezen.
 
Modem moet je zelf niets aan veranderen, qua ip-adres lijkt me. Deze moet je automatisch van je provider krijgen.
 
Klopt, en daarvoor is de DHCP-functie handig in je router.
 
De DHCP van je router geeft je modem geen IP adres, die krijg je van je provider toegewezen.
 
Nee, maar het is om een goede verbinding met je modem intestellen.
 
je moet bij deze router gewoon kiezen voor "quick setup"en dan "automatic configuration",dan krijg je alle instellingen van je provider te zien
en dan opslaan
 
Hoop maar voor je dat je de juiste firmware hebt gebruikt, anders is het einde verhaal.:confused:
 
•Please verify the hardware version of your device for the firmware version.Wrong firmware upgrading may damage your device and void the warranty.
•Do NOT turn off the power during upgrade
•Do NOT upgrade the firmware through wireless connection
•Use decompression software such as WinZIP or WinRAR to extract the file you download before upgrade
This firmware can NOT restore any config-files from OLDER version firmwares. Please do any necessary note, upgrade this firmware and reconfigure the router again.
 
De probleemoplossing van windows zegt: De DNS server reageert niet..
Ik heb trouwens wel gecontroleerd of ik de goede firmware heb gedownload. Het rare is dat ik wel verbinding met de router kan maken alleen dus geen internet heb.

Wat valt er te veranderen bij de DHCP instellingen?:eek:
 
Niets, dat staat goed.
Geef eens een screenshot van status.
 
statusot.png
[/URL]
 
Bij het Wide Area Network (WAN) deugd het niet.
Je hebt geen default gateway en geen dns server.
Probeer het volgende: modem van de stroom af (1 minuut)
Router resetknop indrukken stroom eraf (resetknop ingedrukt houden) 30 seconden moet genoeg zijn.
Stroom erop (resetknop ingedrukt houden) na 30 seconden de knop loslaten.
Let wel, met de router moet je dit pas doen als al je ledjes weer branden op je modem.
Kijk eens wat dit uithaalt.
 
Oke, dit heeft dus niet veel geholpen omdat hij na het resetten alles op blanco laat staan (zelfs ip adress en subnet). Bij quick setup kan ik alles invullen zoals IP, Subnet, default gateway, primary&secondary DNS.
IP = WAN ip?
subnet = 255.255.255.0?
default gateway = ip modem?
hoe weet ik primary en secondary DNS?
 
Snap het niet, je moet de meeste gegevens automatisch van je modem naar je router krijgen.
Heb je wat in het modem veranderd? Misschien kan je die beter ook resetten? Hij kan ook gewoon kaduuk zijn, dat wordt wel eens vergeten.
Doe eens Start Uitvoeren en typ
cmd /k ipconfig /all > c:\ipconfig. txt
en zet dat tekstbestand hier eens neer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan