Geen internet na herstel naar fabrieksinstellingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjk83
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjk83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2013
Wij hebben een probleem met een Toshiba-laptop met windows vista als besturingssysteem.
Nadat we deze laptop hersteld hadden naar de fabrieksinstellingen werkte het internet niet meer.

De laptop geeft wel aan dat hij verbonden is, maar vervolgens werkt het internet niet. Als we de laptop het probleem laten oplossen krijgen we de melding: De modem of router is niet beschikbaar.

Nog wat gegevens die wel handig zijn bij het oplossen van dit probleem:
De modem (experia box) is al gereset.
Als we proberen op internet te gaan via de kabel lukt dit gewoon.
Op onze i-phone en mac werkt het internet wel.
We hebben de laptop netjes met de bijgeleverde CD naar fabrieksinstellingen gereset.

Het zou geweldig zijn als iemand hier een idee heeft hoe dit opgelost kan worden.

Laatst bewerkt:
Heb je de juiste router aangevinkt? (linker muis toets op netwerk icoon links beneden)
Heb je daarna het wachtwoord ingevuld? (dat wordt vervolgens gevraagd)

Dit zijn de stappen die je tot een verbinding brengen.

Succes ermee.

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Controleer bij apparaatbeheer (windowstoets + pause/breaktoets) of de Wlan-driver geïnstalleerd is en of de Wlan-adapter überhaupt in het lijstje voor komt.
Niet per ongeluk het wifi signaal uitgezet middels een knop?

Laatst bewerkt:
@Kostenzer: Verbinding heb ik al wel. Het probleem is niet dat er geen verbinding ontstaat, maar dat deze verbinding (raar genoeg) geen internet geeft.

Het ziet er zeg maar zo uit als ik op Netwerkcentrum klik: PC_VAN_MIJNNAAM ========== Onbekend netwerk ====X==== Internet

@Mik Zjegger: Een Wlan-adapter is hetzelfde als een netwerkadapter toch? Daar staan er namelijk twee en deze heb ik allebei met twee verschillende drivers getest. Helaas heeft dit het probleem nog niet verholpen.

Als er iemand nog een idee heeft waar het probleem aan kan liggen of hoe het misschien opgelost kan worden hoor ik dit graag.

Het probleem is inmiddels opgelost, het lag (zoals Mik Zjegger al dacht) aan de driver.
Het bleek dat de drivers die al op de laptop stonden (allebei) faalden. Ik heb de laptop aangesloten op het internet met een lan-kabel en vervolgens heb ik hem online een nieuwe driver laten zoeken. Nadat hij dit gedaan had deed het internet weer op en top! :)

Bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan