Geen internet na installatie Vira

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Nadat ik AVIRA internet heb geïnstalleerd kan ik niet meer op internet komen. Er is geen verbinding
Op een andere pc heb ik wel internet. Zelfde router en netwerk
Grts

Henk sr

Wellicht de firewall die e.e.a. blokkeert?
Schakel de Avira firewall eens uit. Als alles het dan ineens wel goed doet is duidelijk waar het in zit.

Probeer eens met een kabelverbinding(LAN) (ik neem aan dat ie nu draadloos is verbonden). als er dan wel een internetverbinding is zit het probleem dus in het draadloze.

Nee hij zit met kabel aan router, waaraan nog een pc hangt die wel internetverbinding heeft.
Wanneer ik de verbinding wil herstellen lukt. Dat niet. Misschien proberen met oud netwerkkaartje of AVIRA er af en dan zien wat er gebeurt?
Grts
Henk sr

Hallo SR PC hulp,

Na verwijderen van AVIRA kan ik weer op het net. De andere pc heeft ook Avijra er op staan, maa r daar gaat niets mis. Zelfde instellingen.
Zou het iets te maken kunnen hebben met de firewall van microfsoft?..
Grts

Henk sr

De Windows Firewall geeft zelden problemen. Sterker nog, in mijn praktijkervaring zijn is het altijd de firewall van een beveiligingspakket dat het probleem geeft in dit soort situaties. Dat is de reden waarom ik de voorkeur geef aan de Windows firewall boven die van specifieke beveiligingspakketten.
Ik adviseer om eens goed de details van het AVIRA-pakket door te nemen en dan met name de settings voor de firewall.

Op de andere pc staat de firewall van avira uit. Er staat ook Malwarebytes op de pc. Ga ik ook naar kijken.

grts

henk sr

Hallo srpchulp,
Het probleem is gevonden.
Wanneer je zowel AVIRA al MalwareBytes hebt geinstalleerd met de realtime bescherming van Malwarebytes ingeschakeld ontstaat het probleem.
Wanneer je de realtime bescherming niet inschakelt heb je geen probleem.
Dus het vinkje bij realtime bescherming van MalwareBytes weg halen.
Bedankt voor het meedenken.

grts.,

Henk Sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan