Geen internet na nieuwe installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

uscworld

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Ik heb een toshiba tecra s1 van iemand overgenomen, waar een heleboel programma's op stonden die ik niet gebruikte terwijl ze wel telkens van die vervelende pop-ups en foutmeldingen bleven geven. Ik heb er toen windows XP (SP2) overheen gezet, en sindsdien loopt alles prima :thumb: .

Maar, toen ik internet wilde starten...toen bleek dat er geen verbinding gemaakt kan worden :confused:. Ik heb toen via mijn gsm gegoogle'd naar mogelijke oorzaken, en kwam er achter dat de netwerk drivers van die laptop waarschijnlijk niet standaard in XP zitten (was bij mijn vorige laptop wel het geval, geluidskaart wordt bijvoorbeeld wel vanzelf gevonden). Ik ben aardig thuis in software, maar dit soort dingen is voor mij toch wel heel wat latiger :o. Waar ik nu dus tegen aan loop:

1. hoe kom ik er achter welke netwerkkaart dat ding heeft (ik heb er immers geen cd bij gekregen, en weet nu niet welke drivers ik moet downloaden)?
2. weet iemand een betrouwbare plek om zo'n drivers te downloaden (of heeft iemand ze voor me), zodat ik me niet allerlei rotzooi op mijn gsm zet?
3. kan iemand me zeggen of na het installeren hiervan dit probleem zou moeten zijn opgelost, of zijn er nog meer dingen die ik moet doen?

Bedankt alvast voor de assistentie! :thumb:

Hallo,

Op de site van Tochiba staan alle benodigde (orginele) drivers.
http://nl.computers.toshiba-europe....Id=&country=24&page=3&nextCl=true&startPage=1

Er staan voor (w)lan meerdere gegeven. Je kunt ze gewoon proberen. Is het de juiste niet dan geeft die dat aan en pak je de volgende.
Begin eerst eens met de chipset drivers en na een herstart doe je de andere.
Deze drivers kan je eerst even via een andere pc/laptop op een stick zetten bijv.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je hebt het over s1 type zou het ook de S10 of S11 kunnen zijn dan kan je hier de drivers downloaden

ps frankwannet heeft de juiste:thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties tot zover. Inmiddels heb ik aan de hand daarvan (bijna) alles weer aan de praat sinds gisteravond (geluid, internet, dvd, etc).

Echter, de rest van de avond heb ik mij ontzettend zitten ergeren omdat het keer op keer niet wilde lukken om de (inmiddel herstelde) internetverbinding draadloos te krijgen. Ik kan wel allerlei drivers op de pc zetten, maar op de een of andere manier snapt m'n laptop blijkbaar niet wat hij daarmee moet doen.

Heeft iemand nog een tip/optie voor me, zodat ik niet weer een halve nacht achter die laptop door hoef te brengen :evil: ? Enorm bedankt alvast!

PS: ik heb zo'n programma gevonden dat aangeeft welke drivers fout/oud zijn, en daar kwam wel nog een hele rij uit. Als ik dan zeg dat het programma ze kan downloaden, moet ik er opeens voor betalen. Bestaat er een echt gratis versie van zo'n programma, die ook echt gewoon de missende drivers downloadt - weet iemand dat toevallig?

@uscworld

Nee, dat is niet mogelijk meestal zijn het twee drivers per dag. Wat je wel kan doen is alles opzoeken op Google wat er in die lijst staat als je internet mogelijk al werkt. Zo heb ik dat ook gedaan met mijn laptop die had ik windows xp op gezet en kreeg wifi er maar niet goed op en dan heb ik die via dat gratis programma gedownload...

Het heet Driver Pack solution ik hoop dat je hier wat mee kan.

Het driver pack solution is een prima oplossing, inmiddels werkt (bijna) alles weer ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan