Ik heb een toshiba tecra s1 van iemand overgenomen, waar een heleboel programma's op stonden die ik niet gebruikte terwijl ze wel telkens van die vervelende pop-ups en foutmeldingen bleven geven. Ik heb er toen windows XP (SP2) overheen gezet, en sindsdien loopt alles prima :thumb: .
Maar, toen ik internet wilde starten...toen bleek dat er geen verbinding gemaakt kan worden
. Ik heb toen via mijn gsm gegoogle'd naar mogelijke oorzaken, en kwam er achter dat de netwerk drivers van die laptop waarschijnlijk niet standaard in XP zitten (was bij mijn vorige laptop wel het geval, geluidskaart wordt bijvoorbeeld wel vanzelf gevonden). Ik ben aardig thuis in software, maar dit soort dingen is voor mij toch wel heel wat latiger
. Waar ik nu dus tegen aan loop:
1. hoe kom ik er achter welke netwerkkaart dat ding heeft (ik heb er immers geen cd bij gekregen, en weet nu niet welke drivers ik moet downloaden)?
2. weet iemand een betrouwbare plek om zo'n drivers te downloaden (of heeft iemand ze voor me), zodat ik me niet allerlei rotzooi op mijn gsm zet?
3. kan iemand me zeggen of na het installeren hiervan dit probleem zou moeten zijn opgelost, of zijn er nog meer dingen die ik moet doen?
Bedankt alvast voor de assistentie! :thumb:
Maar, toen ik internet wilde starten...toen bleek dat er geen verbinding gemaakt kan worden

1. hoe kom ik er achter welke netwerkkaart dat ding heeft (ik heb er immers geen cd bij gekregen, en weet nu niet welke drivers ik moet downloaden)?
2. weet iemand een betrouwbare plek om zo'n drivers te downloaden (of heeft iemand ze voor me), zodat ik me niet allerlei rotzooi op mijn gsm zet?
3. kan iemand me zeggen of na het installeren hiervan dit probleem zou moeten zijn opgelost, of zijn er nog meer dingen die ik moet doen?
Bedankt alvast voor de assistentie! :thumb: