geen internet na upgrade windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

geevier

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Berichten
8
Goedendag,

Vandaag heb ik mijn laptop geupgrade naar Windows 10, en toen deze klaar was had ik geen internet meer. Via wifi niet en later met een netwerkkabel geprobeerd en ook niet.
Als ik ip-config bekijk staan er volgens mij andere getallen dan er hoort te staan.

Vervolgens probeerde ik op de vaste computer iets op internet te zoeken, maar na het opstarten ging deze upgraden, en ook hier geen internet. Ook hier een ip config met andere getallen dan voorheen.

Ik heb nog een iMac staan. Deze werkt nog prima. Ik heb al geprobeerd nieuwe drivers te downloaden en op de pc's te installeren maar dat haalt niets uit.
Heeft iemand een idee?

Internet gaat via Ziggo. Moet daar iets in de modem veranderd worden? Heb overigens Ziggo gebeld, maar volgens hun moest ik de drivers opnieuw downloaden.
Gr.
Wendy
 
Gegeven dat er wel ip-adressen komen (zullen wel in de 169.154.x.x reeks zijn, dus niet de ip-adressen die uitgedeeld worden door je (wifi/bedrade) router) geeft mij het idee dat er wel link is met die wifi/bedrade router, maar dat tcp/ip in de war is.
Doe eens de stappen in deze webpagina

Werkt het dan nog niet, dan
a. óf de driver-software gaan bijwerken [Gegeven dat nieuwere drivers blijkbaar niets opleveren lijkt me dat je b. moet gaan doen.]
b. óf terugvallen op de door Windows 10 meegeleverde drivers, dus deïnstalleren van drivers(oftware) die je eerder hebt gedownload en geïnstalleerd.

Overigens kan het ook zijn dat firewall/anti-virus/anti-malware/proxy/anonimizer programmatuur wel in je vorige Windows versies werkten maar in Windows 10 rare bij-effecten creëren.
Dus ik zou (als al het voorgaande niets oplevert) eens kijken of je dergelijke programmatuur kunt deïnstalleren (als dat dan betaalde software is, dan moet je wel zeker weten welke installatie-sleutel etc. je nodig hebt om evt. later die software weer succesvol opnieuw te kunnen installeren).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan