geen internet netwerk is uitstekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Help, mijn provider is Ziggo. Er is onlangs onweer geweest en sindsdien doet het internet het niet.

Maar nu het vreemde. Ik heb wel internet als ik demodem rechtstreeks aan mijn laptop aansluit. Dus dacht ik en dat zeiden ook anderen mijn router is stuk.
Nieuwe router gekocht hetzelfde probleem.
Wel een goede netwerk kan inderdaad andere netwerk gebruikers zien. Maar geen internet.
Vista geeft ook aan alleen lokaal.
Met mijn router kan ik ook geen ip adres verkrijgen van mijn WAN. Maar als ik deze aansluit bij mijn laptop geeft het gewoon internet.raar maar waar.

router is van Sitecom 300N

groetjes

Al eens een harde reset geprobeerd?

Even de modem loshalen van alles, 15minuten wachten, kabels er in, 1 uurtje wachten.

Windows Vista heeft , ook bij mij , vaker problemen met internet.

Ik geef je nog misschien een tip ;

Ga naar je netwerkcentrum , klik links op netwerkverbindingen beheren, rechtsklik je draadloos internet, eigenschappen, en vink protocol 6 uit. Hier zijn nogal wat problemen mee nmlijk.

Heb je al geprobeerd de gegevens van je provider in de router in te voeren wat die dan doet.

modem en router al een keer aan en uit gedaan.?

Ja heb ik ook al gedaan. Ook heb ik de pc opnieuw opgestart. En de router gerest en een paafr keer overnieuw begonnen. Het rare is dat ik nu het zelfde probleem heb als mijn oude router. Wel lokaal netwerk en geen internet.
Wel kan ik probleemloos draadloos van het netwerk van mijn buurman gebruiken. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Had de provider opgebeld en alles was goed, klopt ook want ik heb wel internet rechtstreeks met de modem

Pc of laptop al een keer met een utp kabel op de router aangesloten en kijken wat die dan doet?

Je bedoeld met een lan verbinding. Ja dat heb ik ook al gedaan

Ik heb ook zoiets meegemaakt met ziggo. Bleek dat ziggo een verandering had gemaakt aan het signaal van het internet. sommige routers zijn zeer gevoelig wat betreft het internetsignaal. ben ik naar de computerwinkel gegaan, nieuwe router gehaald. die deed het ook niet. ik ben toen weer terug naar de computerwinkel gegaan en gevraagd hoe dat nou kan. ze hadden de problemen met ziggo modems vaker gehoord en ze wisten me te vertellen dat heel veel routers niet compatible zijn met ziggo modems. de verkoper heeft me een router gegeven die gegarandeerd met ziggo modems werkt en inderdaad, het werkt weer!! ik heb nu de Linksys WRT150N router. Het is me overigens ook verteld dat ziggo het probleem erkent maar er niks aan doet, tis en blijft een raar bedrijf:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan