Geen internet onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerritM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hoi allemaal,

Ik zit met het probleem dat ik geen internet heb onder windows XP. Ik heb wel gewoon internet onder Linux.

Ik heb de meegeleverde drivers voor mijn ethernetkaart geinstalleerd, en eigenlijk zou alles juist moeten zijn. Het Ip-adres klopt, DHCP, de gateway alles is eigenlijk correct. Ook worden er pakketjes verzonden, ze worden alleen niet ontvangen. Als ik IE of Firefox opstart, wordt er eerst naar de proxy instellingen gezocht, waarna de pagina toch niet kan worden gevonden.

Ik dacht dat het misschien aan het MAC-adres lag na dit forum te hebben gelezen, maar ook de stekker 10 seconden eruit trekken helpt niet. Ik zit op dit moment dus echt met mijn handen in het haar. Wie helpt mij uit de brand.

Alvast bedankt.

Dat zoeken naar "proxy"is bizar... staat er bij "internetopties" niet per ongeluk een "vinkje" verkeerd? [mogen helemaal geen vinkjes staan bij "lan verbindingen"]

eerste vraag heb je internet van @home?

ErpCity: Er staan geen vinkjes bij LAN-verbindingen. Toch blijft hij elke keer zoeken naar proxy-instellingen.

Puppie: ik heb internet van Chello.

Er zijn meerdere pc's aangesloten op het netwerk.

Ik heb nu een ander netwerkkaartje aangesloten op mijn pc en nu werkt het wel. Toch is het vreemd dat hij niet op die andere werkt.

Best mogelijk, dat het ook opgelost had kunnen worden door de drivers van de netwerkkaart even weg te halen en opnieuw te installeren.
Je zou dat nog eens kunnen proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan