Geen internet op laptop Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neuzz

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Berichten
35
Hoi iedereen,

ik zit hier thuis met een klein probleempje en ik hoop dat één van jullie het antwoord daar op heeft.
Het zit zo:
Mijn zus heeft een Packard Bell EasyNote TJ67 gekocht met Windows 7 Home Premium erop.
Vandaag voor het eerst gebruikt, dus aan en eerst door alle schermpjes van Windows heen.
Dit allemaal gedaan en vervolgens computer gestart en alles werkte naar behoren.
Een paar uur later zette ze hem weer aan en kwam tot de ontdekking dat ze geen internet heeft.
Hier gaat het internet allemaal draadloos dus geprobeert gelijk met een ethernet kabel op de router
aan te sluiten maar ook dit wilde niet werken. En het vervelende is dat je op de laptop dus niet op
iets kan klikken wat maar met internet te maken heeft, dus Netwerkcentrum, Internet Explorer etc.
omdat hij dit gewoon niet opent of niet reageert...

Overigens hebben we nog meer computers thuis en daar doet het internet het dus wel allemaal op!

Als iemand ook maar één enkele mogelijke oplossing weet zou ik het heel graag horen en je erg
dankbaar zijn!

Groetjes Neuzz
 
hiero.

Download eerst de LAN. doe internet kabel erin en kijk of die werkt....

Dan moet je even kijken welke wifi kaart jij/je zus heeft: Atheros, intel of ralink.
Als je het niet weet probeer ze alle 3 even.

Deed het internet het voor de 1ste keer?
Toen je hem net opstartte?
 
Laptop komt net uit de doos en werkt ook bekabeld niet. Je hoeft niks te downloaden en je laptop werkt gewoon.

Waarschijnlijk staan de netwerkinstellingen nog niet goed. Rechtsonder in beeld (naast de klok) zal een icoontje voor draadloos of bedraad netwerk staan. Klik hier eens op. In 1 van de schermen kun je aangeven welk type netwerk je hebt. Dit staat standaard op 'openbaar' en dan geeft hij geen verbinding naar internet. Kies 1 van de andere opties en je hebt na enige tijd netwerkverbinding (kan een minuutje duren).

Voor het draadloze gedeelte zul je natuurlijk je beveiligingsleutel moeten invoeren. Ook het bovenstaande staat voor draadloos standaard dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan