geen internet op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Mijn vriendin wil haar laptop aansluiten op het netwerk bij haar zus. Maar als ik de kabel in laptop doe dan krijg ik de melding van beperkte toegang enz...hij verzend heel weinig paketten en ontvang niks....

als kabel in de laptop van haar zus zit is er wel gewoon internet, wat voor probleem kan dit zijn?

Waarschijnlijk zit er een mac adres filter op: geeft alleen toegang tot bepaalde apparaten op basis van hun mac adres (per apparaat verschillend)

Ik heb dat internet bij hun ingesteld toen, maar verder geen aparte gegevens ofzo ingevuld voor die laptop.

maar moet ik dan iets in de router veranderen ofzo?

de een staat ingesteld voor vast ipadres en de andere voor een dynamisch ipadres?

nee staat niks vast ingesteld op de laptop, ze hebben allebei geen vast ip-adres op de laptop

Staat er wel een breedband router (of routermodem) bij die zus? Indien nee, dan moet die zus eerst het ip-adres vrijgeven voordat een andere computer (die van je vriendin bijv.) zinvol aan die kabel kan worden aangesloten.

Natuurlijk kan er ook nog wat anders aan de hand zijn, maar dat is waar ik het eerste aan zou denken.

@AndreazZz: Mac-filtering vind (doorgaans) alleen plaats bij draadloos netwerkverkeer. Het gaat hier echter over bedraad netwerkverkeer.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan