Geen Internet op me asus laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

geenID

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
hallo, ik heb net windows xp home opnieuw geinstalleerd, maar nou kan niet meer op (draadloos) internet.
Ik denk dat dit dit de drivers komt, maar heb geen cd-rom van de drivers. Heb op internet gezocht, maar ben niks wijzer geworden.
Ik denk dat de plaatjes in de bijlage genoeg info geven

btw: asus laptop notebook
merk: 2a500H

Laatst bewerkt:
ja natuurlijk heb ik daar gekeken :) , maar zonder resultaat

Dan heb je toch niet goed gekeken.

Je moet als invoerwaarde geven om te zoeken: a2h
(zoals je 2de bijlage aangaf).

Je komt dan hier uit voor een WLAN/draadloos driver en hier voor een LAN/bedraad driver.

Succes,

Tijs.

bedankt, maar het is niet gelukt. Ik heb ze allebij geinstallerd, maar als ik op de snelkoppeling "Asus Wlan Control Center" druk, krijg ik de volgende foutmelding: "There is no Wireless LAN Card installed"
Maar volgens mij zit er wel degelijk ééntje in (bijlage van me eerste bericht)

Als in Apparaatbeheer nu geen netwerkadapter meer staat met een geel vraagteken, dan is het in ieder geval de goede driver voor je draadloze netwerkkaart geïnstalleerd, dus dan ligt het probleem niet daar.

Meestal is er een schuifje of toetscombinatie die eerst moet worden gebruikt om de draadloze netwerkkaart in te schakelen. Kijk in de handleiding of dat het geval is en hoe het te gebruiken.

Tijs.

er staat inderdaad GEEN vragenteken bij netwerkadapters bij computerbeheer.
Hier staan trouwens 2 adapters:
- 1394-netwerkkaart
- SiS 900-based PCI Fast Ethernet Adapter

btw; De handleiding ben ik helaas kwijt

Handleiding is hier te downloaden.

Als ik die handleiding mag geloven zit er géén draadloze netwerkkaart in, hetgeen wordt onderschreven door je eigen mededeling zojuist dat er onder Netwerkadapters geen draadloos apparaat wordt genoemd.

Blijft dan vreemd dat er wél drivers voor draadloos zijn te downloaden...

Kijk nog eens goed of er nu geen apparaten in Apparaatbeheer worden getoond die mogelijk tóch een draadloze netwerkkaart zijn maar nog geen driver hebben. Zie je die niet, dan zit er geen draadloos apparaat in.

Overigens heb je ooit met het apparaat gewerkt, en dus zou je moeten weten óf je daar toendertijd ook draadloos Internet mee had.

Drivers voor je laptop zijn via de website van Asus te downloaden of vanaf hier. Voordeel van het gebruik van de Asus website is dat het duidelijker is ingedeeld, dus de kans dat je meteen het goede download groter is.

Tijs.

voorheen kon ik wel op draadlooss-internet. Ik denk dus dat ik bepaalde drivers nodig heb.
Zou jij misschien een aantal drivers kunnen samenstellen, waarvan je denkt dat ik die moet installeren?

Je hebt al een WLAN driver geïnstalleerd, eerder.

Andere drivers zijn deze en deze

Ik ga er hier wel vanuit dat je niet een externe draadloze netwerkkaart gebruikt (bijv. een USB of Cardbus apparaat).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als eerste; de 2 andere drivers kunnen niet geinstalleer worden.
En ten tweede; Het is wel raar dat er één verbinding verbonden is, maar dan alleen niet met internet (zie bijlage)

Laatst bewerkt:
De firewire 'netwerkkaart' (=1394-verbinding) geeft zich altijd aan als 'verbonden'.

LAN-verbinding met rood kruis betekent dat er geen netwerkkabel in zit (of er zit wel een netwerkkabel in, maar is de andere kant van de kabel niet verbonden met een actief apparaat).

Dat die 2 drivers die ik als laatste aangaf niet geïnstalleerd konden worden verbaast me niet zo: De eerste link die ik je gaf is de 'officiële' driver zoals op de ASUS website wordt gepresenteerd voor jouw laptoptype. Die later genoemde drivers stonden alleen op de FTP-site.

Wat je nu nog zou kunnen doen is het volgende: Start Apparaatbeheer, kies Beeld -> Verborgen apparaten weergeven.
Open weer Netwerkadapters en doe dan een een schermafdruk van Apparaatbeheer in je volgende posting.
Hierna mag je wat mij betreft het weergeven van verborgen apparaten in Apparaatbeheer weer uitzetten.

Verder kun je eens gaan kijken naar speciale toetsen, vooral de FN-F2 toetscombinatie wordt vaak gebruikt om wireless aan te zetten. Kijk ook of er schuifjes zijn aan de voor- of zijkanten van de laptop die mogelijk een rol hebben bij het aanzetten van draadloos.

Succes,

Tijs.

kijk de bijlage vor de screen.

bedoel je met de "FN" de knoppen "F" & "N" , of is er één knop voor?

**ZUCHT**

Je had aangegeven dat er géén (netwerk-)apparaten in Apparaatbeheer zouden staan met een geel vraagteken, oftewel dat alle drivers voor bedrade/draadloze netwerkkaarten geladen zouden zijn.
Nu zie ik in je bijlage dat er nog steeds 1 netwerkadapter met geel vraagteken staat én nog een onbekend apparaat ook met geel vraagteken.

Dubbelklik op het 'netwerk'-apparaat met gele vraagteken, kijk op tabblad Details, en geef ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX en (indien aanwezig) ook de SUBSYS_XXXX aanduiding die daar staat.
Geef die informatie ook van het 'onbekende' apparaat.

Je ziet nu wel wat voor ellende je op je hals gehaald hebt door niet de (driver-)cd te hebben, en niet de moeite te hebben genomen van je 'vorige' XP de drivers eerst veilig te stellen op memory-stick o.i.d. vóórdat je tot herinstallatie van XP overging... :rolleyes:
Onthoud voor een volgende keer dat je niet begint aan een herinstallatie voordat je alle drivers bij de hand hebt op cd-rom, memory-stick o.i.d...

Tijs.

je hebt idd gelijk, het was wel stom van me :o

Ik wist niet helemaal precies wat je bedoelde, maar ik heb hier wat screens (bijlage)

ps: bij de onbekende apparaat staat er niks over de VEN en DEV

Laatst bewerkt:
Je draadloze netwerkadapter is een Intel 2200BG.

Deïnstalleer eerst de software die je van Asus nog hebt staan. Installeer daarna deze driver. Die heeft ook een utility erin waar je de verbinding met je draadloze netwerk instelt. Je gebruikt dus niet de 'Windows' methode (die ook wel Windows Zero Configuration wordt genoemd).

Succes,

Tijs.

Ik kan het bijna niet geloven, maar eindelijk, het werkt!!!!!
Danm, wat ben ik blij zeg :P
Nu hoef ik tenminste niet naar de computer winkel :D

Heel erg bedankt man

Als ik jouw niet had .... :P

Zorg ervoor dat je die drivers die ik je aangereikt hebt (minus de 'foute' WLAN drivers van het begin van de discussie, maar wél inclusief die driver van Intel die je probleem opgelost heeft) ergens veiligstelt buiten je laptop (op memory-stick of cd-rom o.i.d).

Ik moet het helaas met je eens zijn dat je het vinden van die drivers hoogstwaarschijnlijk zelf niet had gered. Laat dit ajb een wijze les voor je zijn: Het kost veel tijd en zou gewoon niet nodig moeten zijn. :P

Verder mooi dat het geholpen heeft, natuurlijk! :)

Tijs.

Ja, ik zorg dat de setup van de driver op een cd'tje/usb komt te staan.
En heel erg bedankt voor alle moeite en tijd die je eringestoken hebt. Ik heb echt veel respect voor jou dat je via een paar screenshots al weet welke driver ik moet installeren :D
Bedankt!

Hoe je 'handmatig' drivers kunt vinden staat (o.a.) hier bij ":::::::::::::::::::::::: Drivers opzoeken :::::::::::::::::::"

Iets vergelijkbaars heb ik voor jou gedaan. Jij zou kunnen kijken of je (met die instructie) nu ook drivers kunt vinden van de apparaten die nu nog een geel vraagteken hebben in Apparaatbeheer.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan