Geen internet op pc, wel op laptops

• Onderwerp starter Onderwerp starter NikiH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NikiH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Hallo, wij zijn een gezin met grote kinderen die graag hun eigen pc hebben op hun kamer. Daarom hebben we voor de oudste en voor onszelf een laptop gekocht zodat de jongste beschikking heeft over de pc op zijn eigen kamer.
De pc heeft altijd op gelijkvloers gestaan en is nu verhuisd naar tweede verdiep.
Onze draadloze Linksys router staat op eerste verdiep. Nu hebben wij met onze laptops over het gehele huis internet, maar niet met de pc.
Wij hebben een VIA Vt6102 Rhine 2 fast ethernet adapter en een RT73 USB wireless Lan Card en werken met windows XP en pc is slechts 1,5 jaar oud.
Weet iemand waarom wij op het tweede met de pc onze router niet kunnen ontvangen?
De kaarten werken wel want we ontvangen wel een WIFI netwerk van onze buren met de pc.
Ik heb de drivers van de kaarten ook al opnieuw geinstalleerd. Is onze router niet sterk genoeg om die afstand te overbruggen? Of ligt het aan de netwerkkaart?

het kan zijn

het kan zijn door dat je geen singaal heb van je router in meeste valleen is dat ook zo ivm betonnen vloeren word het singaal tegen gehouden
in dit geval zou ik kiezen om met draad te werken of even te kijken met laptop hoe het singaal is niet elke usb stick is even sterk
het kan ook zijn dat je hem niet ziet ivm met instelling van je router (beveiling)

met mijn laptop heb ik signaalsterkte uitstekend (vijf blokjes) en ontvang ik wel 4 andere signalen van omliggende netwerken (met pc slechts 1), hoe controleer ik of mijn router het signaal verbergt?

dat kan niet

singaal verbergen gaat niet als ik u was zou ik een ander usb stickkie proberen
of een kabel leggen

Het zit zo dat ik geen usb-stick gebruik maar de ingebouwde kaart die er bij aankoop inzat. Kan ik ondanks de ingebouwde kaart wel een usb-stick gebruiken?
En je denkt dus dat het aan de kaart ligt?
Alvast bedankt

Weet je dan ook waar ik op moet letten wanneer ik een nieuwe usb koop? Kan je me een voorbeeld geven van een stick die het dan wel zou halen tot op het tweede?

ja

meeste van de iten gevallen zijn die niet al te beste kaarten maar wat je ook kunt proberen is de router in een andere hoek van de kamer te plaatsen of om te draaien ivm met en verzenden ontvangen van singaal

grantsie kan ik niet

helaas die grantsie kan ik je niet geven of hij wel zou hallen in meeste gevaalllen zou ik eerst eerst proberen om de router te verplaatsen omdraaien in een andere hoek van de kabel of bijvoorbeeld in de meter kast te plaatsen zijn van die dingen die zou kunnen uit proberen als echt niet werkt zou ik type router opschrijven en bij dichtsbijzijnde computerwinkel om advies vragen
als het in gebouwde kaart is miscchien is er ook nog een oplossing als een antenne met verleng draad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan